ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد که صلاحیت رانندگان مسافربرهای اینترنتی حتما باید از سوی پلیس تایید شود.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره وضعیت تاکسی‌های اینترنتی و جذب راننده از سوی این تاکسی‌ها گفت: تاکسی‌های اینترنتی قبل از جذب راننده حتما باید هماهنگی‌های لازم را با پلیس اماکن داشته باشند، تا بررسی‌های لازم در مورد صلاحیت رانندگان قبل از آغاز فعالیتشان انجام شود.

وی ادامه داد: پلیس روی این موضوع حساسیت ویژه‌ای دارد، چرا که وقتی قرار است راننده این تاکسی ها، زنان و فرزندان مردم را جابجا کنند حتما باید  صلاحیت لازم را نیز داشته باشند.

رییس پلیس پایتخت در مورد افرادی که در کنار خیابان اقدام به جذب راننده برای اسنپ و تپسی و ... می کنند نیز به ایسنا گفت: این افراد نیز بعد از ثبت نام و پیش از آنکه فعالیتشان را به عنوان راننده آغاز کنند، باید صلاحیت و سوابقشان بررسی شود و به تایید پلیس برسد.

رحیمی در مورد اینکه آیا در حال حاضر چنین رویه‌ای در مورد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد یا خیر؟ اظهارکرد: این موضوع در حال حاضر وجود دارد و من به مدیران تاکسی‌های اینترنتی هم گفته‌ام که حتما باید صلاحیت رانندگان بررسی شود و پس از تعیین صلاحیت فردی وارد چرخه فعالیت شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان تاکید کرد: به شرکت‌ها و تاکسی‌های اینترنتی بار دیگر تاکید می کنم که برای جذب راننده با پلیس هماهنگ باشند و در صورتی که تخلفی رخ دهد و ما متوجه شویم که چنین اقدام در مورد راننده‌ای انجام نشده، حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

 

ارتقای امنیت مسافران با طرح ساماندهی تاکسی های اینترنتی

حبیب زاده گفت: برای پاسخگویی این شرکتها به شهرداری ها، مواردی برای ساماندهی و امنیت به مسافران در این طرح گنجانده خواهد شد.

برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع لزوم ساماندهی مسافربرهای اینترنتی در ارتباط تلفنی با افشین حبیب زاده رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در برنامه "صبح و گفتگو" با اشاره به تصویب ماده ای در شورای عالی ترافیک کشور درخصوص تهیه طرحی برای ساماندهی تاکسی های اینترنتی گفت: پیش نویس این طرح آماده شده است.
وی افزود: طبق این طرح، مجموعه شرکتها زیرمجموعه شهرداری ها قرار خواهند گرفت و شهرداری ها هم قیمت کف و سقف را به تصویب می رسانند تا بیش از حد مبلغی از شهرروندان دریافت نشود.
حبیب زاده همچنین به رادیو گفت و گو گفت: برای پاسخگویی این شرکتها به شهرداری ها و نهادهای ذیربط، مواد و مواردی به لحاظ ساماندهی و امنیت به مسافران در این طرح گنجانده خواهد شد. تصویب این طرح ضمن اینکه پشتوانه امنیتی برای مردم خواهد بود زمینه گسترش قانونمند این شرکتها را نیز فراهم خواهد کرد.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تأکید کرد: شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی برای تداوم فعالیت خود باید حداقل استانداردها و ایمنی را رعایت کنند که در ارتباط با تاکسی های اینترنتی این اتفاق افتاده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">