ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضربه ویکی‌لیکس به هیلاری کلینتون

| سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

تارنمای افشاگر ویکی لیکس بیش از یکهزار و 258 ایمیل ارسالی و دریافتی «هیلاری کلینتون» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا را، مربوط به دوره ریاست وی بر وزارت امور خارجه این کشور، منتشر کرد.

به گزارش نشریه «هیل» ارگان کنگره آمریکا، این ایمیل ها برگرفته از مجموعه ای از ایمیل ها است که وزارت امور خارجه آمریکا در فوریه (بهمن-اسفند) گذشته منتشر کرد.
ویکی لیکس با بررسی دقیق این ایمیل ها، به دنبال پیام هایی بوده که به جنگ عراق اشاره داشته است.
انتشار این ایمیل ها پس از آن انجام شد که «جولیان آسانژ» موسس ویکی لیکس ماه گذشته گفت که پایگاه اینترنتی متبوعش «ادله کافی» برای ارائه به پلیس فدرال آمریکا (FBI) برای پیگیرد قانونی کلینتون در اختیار دارد.
آسانژ در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ITV مستقر در لندن گفت: ما می توانیم موضع پیگرد قانونی را دنبال کنیم اما «لورتا لینج» وزیر دادگستری آمریکا قصد ندارد علیه کلینتون اعلام جرم کند.
پایگاه اینترنتی ویکی لیکس در پیامی در همین زمینه اعلام کرد: 'ویکی لیکس در 16 مارس 2016 (26 اسفند 94) آرشیو قابل جست و جویی از 30 هزار و 322 ایمیل و پیوست ایمیل های ارسالی و دریافتی از سرور شخصی کلینتون را در دوران وزارتش راه اندازی کرد.
' این اسناد که شامل 50 هزار و 547 صفحه است به بازه زمانی 30 ژوئن 2010 تا 12 آگوست 2014 مربوط می شود. هفت هزار و 570 سند را کلینتون ارسال کرده است.
' این ایمیل ها در قالب هزاران فایل PDF توسط وزارت امور خارجه آمریکا و در نتیجه قانون آزادی اطلاعات در دسترس قرار گرفت. آخرین فایل PDF در 29 فوریه 2016 (بهمن –اسفند 94 ) در دسترس قرار گرفت'.
هیلاری کلینتون شنبه این هفته به مدت سه ساعت و نیم به پرسش و پاسخ‌های FBI در باره استفاده از ایمیل شخصی برای ارسال اطلاعات محرمانه در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه پاسخ داد.
کلینتون پس از پاسخگویی به FBI در شبکه تلویزیونی MSNBC گفت که مشتاق انجام این کار بوده است.
آسانژ تارنمای افشاگر ویکی لیکس را در سال 2006 راه اندازی کرد و این تارنما تاکنون تعداد زیادی سند دیپلماتیک محرمانه را از سراسر جهان درباره اقدامات جاسوسی، جنایات جنگی، شکنجه و بسیاری دیگری از موارد نقض حقوق بشر منتشر کرده است.

  • ۹۵/۰۴/۱۵

ویکی لیکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">