ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به وجود شفافیت قابل توجه در کسب و کارهای تجارت الکترونیکی، تصریح کرد: حمایت از کسب و کارهای تجارت الکترونیکی در راستای رشد این مجموعه ها زمینه تحقق بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رشد اقتصاد دیجیتال را فراهم خواهد نمود.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)؛  وی در ادامه افزود: در دو سال گذشته، فضای حاکم بر مجموعه دولت بر عزم جدی برای توسعه و حمایت از کسب و کارهای تجارت الکترونیکی و تاکید بر مشارکت مردم بوده است اما موانعی در دستگاه ها در این راستا وجود دارد که این حرکت عظیم در مسیر اهداف تعیین شده را با مخاطراتی روبه رو می نماید.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تاکید بر تحقق حاکمیت یکپارچه، اظهار داشت: تاکید ما در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر تحقق حاکمیت یکپارچه است به این معنا که تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط با حوزه تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال باید هماهنگ در این مسیر حرکت نموده و از تصمیمات و رفتارهای متناقض از جمله در بخشنامه ها و دستورالعمل ها و یا البته عدم توجه به وظایف مشخص شده، پرهیز کنند.

وی با اشاره به رشد قابل توجه این حوزه در دولت سیزدهم، گفت: بدنبال حفظ و رشد بیش از پیش مسیر پیموده شده در دو سال گذشته و وضعیت قابل توجه بهبود وضعیت کسب و کار و ارتقای آن هستیم که تحقق آن منوط به آشنایی دستگاه ها و نهادها با فضای کسب و کارهای تجارت الکترونیکی و اصلاح رویکردها در این راستا می باشد.

کلاهدوزان در ادامه، تصریح کرد: برای حمایت از فعالین زیست بوم تجارت الکترونیکی و تحقق جهش تجارت الکترونیکی با مشارکت مردم نیازمند اصلاح مقررات و قوانین بوده اما اهمیت اصلاح دیدگاه های مدیران مرتبط با این حوزه دوچندان است.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت قانون‌مند کسب و کارها گفت: مرکز توسعه همواره مروج فعالیت در چارچوب ضوابط معقول و منطقی کسب و کارها بوده و کسب و کارهای تجارت الکترونیکی را از جمله شفاف‌ترین مجموعه‌ها در کشور می‌داند. اما در کنار لزوم تنظیم و اجرای ضوابط، باید مراقب سخت‌گیری‌های غیر ضرور، ایجاد انحصار و عدم دخالت و رقابت دولت با بخش خصوصی باشیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان، افزود: در سال جاری به یاری خدا خبرهای خوبی در حوزه تنظیم گری برای کسب و کارهای تجارت الکترونیکی خواهیم داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">