ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علت تاخیر در استیضاح وزیر ارتباطات

| چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همکاری میان مجلس و دولت نباید مانع اقدامات نظارتی نمایندگان و پیگیری حقوق و مطالبات مردمی شود.

کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از عملکرد زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف متاسفانه با اشکالات عمده‌ای پیش‌ می‌رود و این اشکالات منجر به ضعف‌هایی شده که صدای گلایه و شکایت مخاطبان و ذی‌نفعان از عملکرد این وزارتخانه شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به نظر می‌رسد وزیر ارتباطات در عمل به وعده‌های خود در زمان رأی اعتماد موفق نبوده و افزایش نارضایتی را به دنبال داشته است.

حسینی تصریح کرد: عدم توسعه متناسب و مطلوب در اینترنت ثابت در کنار کاهش محسوس و کندی سرعت اینترنت تلفن همراه نارضایتی قابل توجهی در میان مردم ایجاد کرد است.

نماینده مردم اهواز خاطرنشان کرد: به خوبی مطلع هستیم که طی سال‌های گذشته به ویژه بعد از همه‌گیری ویروس کرونا بخش زیادی از خدمات و تجارت در کشور بر بستر اینترنت انجام می‌شود و کسب و کار‌های زیادی در شکل‌های گوناگون در این فضا ایجاد شده است، لذا ارائه یک اینترنت با کیفیت و متناسب با خدماتی که کاربران نیاز دارند یکی از نخستین نیازهای امروز جامعه است.

وی افرود: با این اوصاف اختلالات، کندی‌ها و قطعی‌های موجود در شبکه اینترنت گاهاً مانع از شتاب‌گیری و رونق فعالیت‌ها و کسب و کارها بر بستر اینترنت می‌شود.

حسینی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال مطرح شدن تقاضای استیضاح وزیر ارتباطات از سوی نمایندگان با توجه به مشکلات موجود در این حوزه، گفت: خب وزیر ارتباطات یکی وزرایی است که طرح استیضاح ایشان از سوی نمایندگان مطرح شده و به هیات رئیسه مجلس ارسال شده است، اما فکر می‌کنم با توجه روند کارها بتوان قدری زمان بیشتری به وزیر داد تا به اصلاح روندها و پیشبرد برنامه‌ها و تحقق وعده‌های خود اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم همواره بنای خود را بر همکاری و تعامل با دولتمردان قرار داده و تلاش کرده کمتر به سمت اقدامات نظارتی حرکت کند اما این همکاری میان مجلس و دولت نباید مانع اقدامات نظارتی نمایندگان و پیگیری حقوق و مطالبات مردمی شود.

 

با تغییر وزیر ورزش، کابینه باید از ابتدا رأی اعتماد بگیرد؛ به‌همین‌خاطر فعلا استیضاح زارع‌پور محتمل نیست
در خبر دیگری در همین رابطه مسلم صالحی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر بحث تغییر وزیر ورزش و جوانان جدی باشد، با توجه به اینکه تاکنون ۴-۵ وزیر هم تغییر کرده‌اند و به مرحله‌ای نزدیک می‌شویم که کل کابینه دولت باید مجددا از مجلس رأی اعتماد دریافت کند، به همین خاطر ممکن است که بحث استیضاح وزیر ارتباطات مطرح نشود.

به گزارش ایلنا، صالحی در پاسخ به این سوال که «در صورت عدم تغییر وزیر ورزش احتمال طرح استیضاح وزیر ارتباطات وجود خواهد داشت؟» گفت: با توجه به حجم مشکلات اقتصادی و معیشتی که در زندگی مردم وجود دارد خیلی نشنیده‌ام که ارتباطات مورد دغدغه نمایندگان باشد، البته بحث اینترنت موضوع مهمی است و در زندگی روزمره نقش پررنگی دارد اما موضوعات معیشتی اکنون از اهمیت بیشتری برخوردارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">