ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین گفت: مجوز شرکت توانیر برای فروش انرژی صرفه‌جویی شده به استخراج کنندگان رمز ارزها قابل اجرا نیست.

محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مجوز اخیر شرکت توانیر برای فروش انرژی صرفه‌جویی شده به استخراج کنندگان رمز ارزها، گفت: این مجوز عملاً قابل اجرا نیست و بیشتر یک نمایش رسانه‌ای است چرا که هزینه‌ای که صنعت گران این حوزه برای ایجاد یک صرفه جویی انجام می‌دهند با برق خریداری شده در بورس همخوانی ندارد.

وی افزود: صنعت گران حوزه بلاکچین در وهله نخست باید طرحی را برای صرفه جویی انرژی تعریف کنند؛ به طور مثال تعویض کولرهای غیراستاندارد گازی جنوب کشور؛ در عمل هزینه اجرای چنین کاری مطابق میزان برق خریداری شده از بورس نیست و این نمی‌تواند معیار خوبی برای خریداری برق از بورس انرژی باشد.

به گفته این مقام مسؤول اگر بورس انرژی به معنی واقعی کلمه شرایط بورس را داشته باشد و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت برق باشد، باید این امکان وجود داشته باشد تا هر خریداری با مراجعه به این بورس تحت قوانین حاکم به رفع نیاز خود بپردازند.

شرفی با اشاره به اینکه فعالان صنعت ارزرمز هر جا امکان تعریف پروژه برای صرفه جویی وجود داشته باشد می‌توانند ورود کنند، توضیح داد: جزئیات این طرح خلاف قانون است و بیشتر شبیه سنگ اندازی در مسیر متقاضیان فعالیت در این صنعت است.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت توانیر به منظور جلب مشارکت سرمایه گذاران در طرح‌های بهینه سازی، موظف شد ساز و کار خرید و اختصاص میزان برق صرفه جویی شده را برای مصرف نهایی به هر یک از کاربردهای رایج از جمله استخراج رمز ارزها فراهم کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">