ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح تکفا احیا شود

| جمعه, ۳ اسفند ۱۳۸۶، ۰۲:۲۶ ب.ظ | ۱ نظر

رئیس انجمن شرکتهای اینترنتی تاکید کرد: طرح تکفا (توسعه کاربردی فناوری اطلاعات) به عنوان طرحی جهت گسترش فناوری اطلاعات و تخصیص بودجه به شرکتهای خصوصی فعال این حوزه باید دوباره ایجاد شود.

مهندس ریاضیات در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بودجه سال 87 در زمینه فناوری اطلاعات ( IT ) گفت: در دولت قبلی ما طرحی به نام طرح تکفا جهت گسترش فناوری اطلاعات داشتیم که به وسیله این طرح بسیاری از شرکتهای خصوصی در زمینه فعالیت در این حوزه تشویق شدند و در این مسیر سوق داده شدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال 86 بودجه ای در زمینه طرح تکفا و گسترش IT تخصیص داده نشد که این به معنی از دست موقعیت رو به رشد گدشته است.

ریاضیات اظهار داشت: ادامه طرح تکفا باعث رشد و تکامل IT در کشور می شود و همانطور که می دانید هر چه فناوری اطلاعات رشد یافته و بکار گرفته شود، رونق اقتصادی در کشور هم بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: با بکارگیری فناوری اطلاعات از هدر دهی انرژی و رفت و آمدهای زاید و اضافی جلوگیری می شود و در نتیجه ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی و ... کاهش خواهند یافت.

رئیس انجمن شرکتهای اینترنتی تاکید کرد: جهت گسترش و توسعه کشور باید بودجه بیشتری به حوزه فناوری اطلاعات اختصاص یابد و اجرای طرح تکفا هم دوباره از سر گرفته شود.

وی افزود: اگر اجرای طرح تکفا در دولت در برنامه قرار نگرفته حداقل بهتر است برای هر وزارتخانه، مخصوصا وزارتخانه هایی که باید فناوری اطلاعات را گسترش دهند مثل وزارتخانه های بازرگانی، صنایع و ... بودجه ای تنها مخصوص توسعه IT در نظر گرفته شود.

رئیس انجمن شرکتهای اینترنتی گفت: در حال حاضر بودجه سال 87 کشور در حوزه فناوری اطلاعات به نسبت سال قبل بهبود یافته ولی هنوز از تخصیص بودجه در وزارتخانه ها خبری در دست نیست که البته ما امیدواریم که این بودجه به وزارتخانه ها تعلق یابد.

  • ۸۶/۱۲/۰۳

نظرات  (۱)

سایت خیلی خوبی دارید .باز هم ادامه بدهید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">