ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح های کشور برای امنیت زیرساخت

| يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۸۹، ۰۳:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت از راه اندازی مرکز عملیات امنیت (SOC) شبکه زیرساخت کشور در سال جاری و اجرای پروژه استانداردسازی و مدیریت امنیت شبکه (ISMS) تا سه ماه آینده در راستای طرح جامع امنیت شبکه زیرساخت خبر داد.

محمدعلی آریانیان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد SOC یا Security Operations Center با تاکید بر تدابیر امنیتی و مدیریت امنیت شبکه ارتباطی کشور گفت: مرکز امنیت شبکه ارتباطات زیرساخت کشور یکی از پروژه های معاونت فناوری اطلاعات شرکت زیرساخت است که در سال جاری به طور قطع اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه مناقصه انتخاب پیمانکار این پروژه در حال برگزاری است ادامه داد: مرکز عملیات امنیت شبکه، مکانی برای مانیتورینگ و کنترل 24 ساعته ورود و خروج اطلاعات در شبکه ارتباطات کشور خواهد بود.

معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت در عین حال از برگزاری مناقصه پروژه استانداردسازی و مدیریت امنیت شبکه (ISMS) خبر داد و گفت: پایلوت راه اندازی این پروژه آغاز شده است و اواخر خردادماه و اوایل تیرماه جاری به بهره برداری می رسد.

سیستم‌SOC که برای مدیریت امنیت شبکه نصب و راه‌اندازی می شود دارای مکانیزم‌های بررسی تجهیزات شبکه به صورت خودکار است و برای جلوگیری از نفوذ هکرها و تهدید حملات از طریق منابع داخلی و منابع خارجی در شبکه تعبیه شده است.

Information Security Management System یا ISMS به عنوان سیستم مدیریت امنیت اطلاعات یک حرکت سیستماتیک در جهت مدیریت اطلاعات سازمان به منظور حفظ امنیت است و تمامی روندها و سیستم های فناوری اطلاعات سازمان را در بر می گیرد. با کاربردی شدن این پروژه ها، طرح جامع امنیت شبکه زیرساخت با هدف افزایش امنیت شبکه دیتا بر مبنای استاندارد جهانی ISO27001 پیاده سازی می شود.

  • ۸۹/۰۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">