ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح 3 فوریت برگزاری جلسات مجازی مجلس رد شد

| سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۹، ۰۳:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

نمایندگان مجلس با طرح سه فوریت اصلاح دو ماده یک و ۱۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس به منظور برگزاری جلسات صحن و رأ‌ی‌گیری‌ها در قالب تلفیقی و فضای مجازی مخالفت کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با طرح سه فوریتی برگزاری جلسات مجلس به صورت مجازی مخالفت کردند.

محمدرضا تابش به عنوان طراح، گفت: تاکنون برای مقابله با کرونا اقدامات بسیار زیادی از جمله طرح فاصله گذاری اجتماعی و یا عبارت بهتر فاصله گذاری فیزیکی از سوی دستگاه‌های ذیربط عملیاتی شده است.

او افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به سیر فزاینده کرونا تشخیص داد که جلسات مجلس را تعطیل کند، اما مجلس خانه مردم است و تعطیل بردار نیست و باید تمهیداتی اندیشیده شود که مجلس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهد.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: برای تشکیل جلسات مجلس به صورت مجازی لازم است که ماده یک و ۱۱۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

محمدجواد کولیوند در مخالفت با طرح مذکور، گفت: در صورتی که این طرح سه فوریتی به تصویب برسد، بسیاری از موارد دیگر در آئین نامه داخلی مجلس هم باید تغییر کند. بسیاری از تصمیمات مجلس را نمی‌توان در فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار داد و از سوی دیگر برای برگزاری جلسات مجازی امکانات فنی هم حائز اهمیت است و باید فراهم باشد.

همچنین سیدناصر موسوی لارگانی در مخالفت با این طرح، گفت: مجلس تاکنون سه بار به صورت مجازی تشکیل جلسه داده است که در جلسه اول ۷۰ نفر و در نهایت و در جلسه سوم ۱۳۰ نفر از نمایندگان توانستند از طریق مجازی در جلسه مجلس فعالیت کنند، زیرساخت‌های فنی لازم در همه استان‌ها و شهر‌ها وجود ندارد و همچنین یکی دیگر از مشکلات آن است که اگر جلسات مجلس به صورت مجازی برگزار شود، امکان دارد هر فرد دیگری جز نماینده در رأی گیری شرکت کند و این مسئله قابل تشخیص نیست.

محمد محمودی شاه‌نشین در موافقت با این طرح سه فوریتی، گفت: امکان برگزاری جلسات مجلس به صورت مجازی وجود دارد و از طریق اصلاح آئین نامه داخلی مجلس می‌توان این کار را انجام داد.

همچنین جلال محمودزاده در موافقت با این طرح سه فوریتی، گفت: در شرایط بحرانی می‌توان جلسات مجلس را به صورت مجازی برگزار کرد که باید تمهیدات آن فراهم شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">