ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ظرفیت اینترنت به 15 هزار مگابیت رسید

| شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۸۷، ۰۲:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

با تلاش‌های صورت گرفته و بر اساس آخرین آمار موجود، ظرفیت اینترنت کشور به بیش از 15 هزار و 222 مگابیت بر ثانیه رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سعید مهدیون، مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از سه هزار و 100 مگابیت بر ثانیه بر ظرفیت اینترنت کشور افزوده شده است .

وی افزود: در حال حاضر نسبت ترافیک داده داخل کشور به کل ترافیک نیز 47 درصد است که تا پایان برنامه چهارم به 60 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد : هم‌اکنون متوسط زمان انتظار دریافت ارتباط پرسرعت داده به حدود سه هفته رسیده که نسبت به سال گذشته یک هفته بهبود یافته است.

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات تصریح کرد: در بخش توسعه پورت دسترسی دیتا نیز بیش از 653 هزار پورت توسط بخش خصوصی نصب شده که از این تعداد بیش از 300 هزار پورت دایر شده است.

وی ادامه داد: 45 هزار پورت از مجموع 139 هزار پورت نصب شده توسط بخش دولتی نیز دایر و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

سعید مهدیون درباره وضعیت خانه‌های متصل به شبکه اطلاع‌رسانی نیز گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از 25 درصد از خانه‌های شهری به شبکه اطلاع‌رسانی متصل شده‌اند که این شاخص در طول دولت نهم حدود 100 درصد رشد داشته است.

وی در خصوص پروژه ICT روستایی نیز اظهار داشت: تعداد هفت هزار و 155 روستا به این امکانات تجهیز شده‌اند که از این تعداد شش هزار و 674 مرکز روستایی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده‌اند.

  • ۸۷/۰۸/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">