ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عده‌ای از رها بودن فضای مجازی سود می‌برند

| يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بسیاری از کسانی که انتقادات زیادی به طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی دارند، از فضای مجازی یله و رها سود می‌برند.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از متن مردم است و نمایندگان به دنبال آن هستند که منافع آنان را محقق کنند و ما علیه مردم اقدامی انجام نمی‌دهیم.

وی بیان کرد: بر هیچ فردی پوشیده نیست که فضای مجازی در کشور ما یله و رهاست و فضای مجازی آسیب‌های جدی به ارکان خانواده وارد کرده است.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم به جهت مسائل امنیتی و هم مسائل اخلاقی باید فضای مجازی در کشورمان ساماندهی شود و فضای مجازی با شرایط فعلی به ضرر همه مردم است.

غضنفرآبادی با بیان اینکه در همه جای دنیا فضای مجازی کاملاً کنترل و مراقبت می‌شود، گفت: برای مثال، اگر بنده عکس و یا مطلبی درباره شهید سلیمانی در صفحه اینستاگرام خودم بگذارم، سریعاً حذف می‌شود اما در کشور ما فضای مجازی کنترل نمی‌شود و هر فردی هر مطلبی را در این فضا بارگذاری می‌کند و هیچ گونه کنترلی بر این فضا وجود ندارد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از کسانی که انتقادات زیادی به طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی دارند و قیل و قال راه می‌اندازند، نمی‌خواهند فضای مجازی ساماندهی شود و از فضای مجازی یله و رها سود می‌برند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه سال‌هاست که موضوع ساماندهی فضای مجازی معطل مانده است و لازم بود که مجلس شورای اسلامی به این موضوع مهم ورود کند.

وی افزود: همچنین قرار است این طرح در کمیسیون مشترک مجلس به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و از صاحب نظران و کارشناسان این حوزه هم دعوت به عمل می‌آید. علاوه بر این، مصوبات کمیسیون مشترک موقت است و سه تا پنج سال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

غضنفرآبادی با بیان اینکه شکی در ضرورت ساماندهی فضای مجازی وجود ندارد و مردم نباید از این بابت نگران باشند، گفت: مجلس به دنبال آن نیست که به اشتغال و کار مردم در فضای مجازی آسیب وارد شود. از سوی دیگر ما به دنبال فیلترینگ و مسدودسازی نیستیم، اما حد و مرزی را در نظر می‌گیریم تا اگر فردی بخواهد از فضای مجازی استفاده ناسالم کند، محدودیت‌هایی برای وی اعمال شود.

  • ۰۰/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">