ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه نخستین بازی رایانه‌ای ایرانی

| دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۵:۳۹ ب.ظ | ۱ نظر

با همکاری موسسه سروش رسانه و شرکت سمیع‌رایان‌پرداز ایران اولین بازی رایانه‌ای خود را تولید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی موسسه سروش رسانه، برای اولین بار در کشور بازی رایانه‌ای سه بعدی با موتور (engine) گرافیکی ایرانی تولید شد و در اختیار علاقمندان بازی‌های رایانه‌ای قرارگرفت.

در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبـری در دیدار با اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی در بهمن 84 در خصوص تقویت و پشتیبانی از تولید بازی‌های رایانه‌ای مناسب، موسسه سروش رسانه با همکاری شرکت‌های رایانه‌ای کشور، تولید بازی‌های رایانه‌ای سازگار با فرهنگ ایرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

نخستین بازی تولید شده، رانندگی در تهران است که با هدف آموزش رانندگی ، آشنایی با قوانین ومقررات رانندگی و ترویج فرهنگ رعایت قوانین طراحی شده و در اختیار جوانان قرار گرفته است.

این بازی سه بعدی با بیش از پانصد هزار تصویر از مناطق مختلف شهر تهران این امکان را به کاربر می‌دهد تا ضمن بازی ، با تهران بزرگ و مسیرهای مختلف شهری آشنا شود.

در این بازی از شخصیت‌های داداش سیا و داود خطر استفاده شده است و کاربر با انتخاب هر کدام از این شخصیت‌ها یک نوع بازی با تصاویر و ویژگی‌های خاص به همراه پایانی متفاوت را تجربه می‌کند.

اداره راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حامی این بازی می‌باشد و موتور گرافیکی آن یک engine ایرانی است که توسط شرکت سمیع رایان پرداز طراحی و اجرا شده است.

مدیران موسسه سروش رسانه با اشاره به اینکه رانندگی در تهران اولین تجربه بازی ایرانی است و ممکن است عاری از عیب نباشد، اظهار امیدواری کردند که در آینده با ارتقاء خصوصیات فنی و مطالعات لازم بتوانند انواع بازی‌های جذاب‌ و با بهترین کیفیت را در اختیار نوجوانان قرار دهند تا نوجوانان ایرانی با بازی‌هایی که برخواسته از فرهنگ ملی ماست رشد یابند.

  • ۸۵/۰۲/۱۸

نظرات  (۱)

عاری از عیب که چه عزض کنم. بهتره بگیم عاری از بی عیبی!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">