ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علی اصلان شهلا- نام بردن از شرکت های بخش خصوصی نه در ادبیات سیاسی و دولتی و نه در رسانه های ایران امری معمول نیست.

هم سیاست مداران از نام بردن شرکت های خصوصی احتراز می کنند تا برچسب حمایت خاص از یک مجموعه را نخورند و هم رسانه ها (جز برخی رسانه های خصوصی ازجمله فناوران) سیاست های سختگیرانه ای برای نام بردن از شرکت ها دارند تا به قول مدیران این رسانه ها، عامل سواری مجانی و تبلیغات مفت شرکت های خصوصی نباشند.
به همین دلیل بخش خصوصی در ایران برای آنکه نام و خبرش در رسانه ها درج شود، باید هزینه زیادی در قالب تبلیغات و ارتباط با رسانه ها بپردازد یا یک کار خارق العاده انجام دهد تا مسوولان دولتی و حاکمیتی از آنها نام ببرند.
به همین دلیل ادامه موج حمایت گسترده از آژانس های اینترنتی کمی عجیب و غیرمعمول است. پس از آنکه کسب و کار آژانس های اینترنتی حسابی گرفت، رقبای سنتی آنها اعتراضات خود را شروع کرده و اعلام کردند فعالیت این کسب و کارها نه قانون مشخصی دارد و نه آنها مجوزهای لازم را کسب کرده اند. در مقابل این اعتراضات، دولت بدون پاسخ به سوالات، به حمایت همه جانبه از آنها پرداخت.
حمایت از دو شرکت پیشرو و فناورانه در مقابل کسب و کارهای سنتی ابتدا اقدامی تحسین برانگیز به نظر می رسید، اما ادامه بی دلیل موج این حمایت ها، کمی عجیب به نظر می رسد.
تاکنون سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دو وزیر شامل محمود واعظی وزیر ارتباطات و علی ربیعی وزیر کار به همراه چند تن از نمایندگان مجلس و برخی نمایندگان شورای شهر به حمایت مستقیم از این دو شرکت پرداخته اند. این در حالی است که چنین حجمی از حمایت های کلامی و خبری و تبلیغاتی، آن هم برای دو شرکتی که فقط در یکی از شهرهای ایران سرویس می دهند، بی سابقه است.
نکته عجیب این است که در تمام این حمایت ها، تنها به بخش سرویس های مفید و مثبت این دو شرکت پرداخته می شود و درباره مجوز فعالیت این دو شرکت، دغدغه های مربوط به امنیت و البته نقص قوانین صحبتی به میان نمی آید. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">