ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایلام رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری فروشنده طلاهای تقلبی به ارزش ۱۶۰ میلیون ریال در سایت دیوار خبر داد.
سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به اداره پلیس و طرح شکایت با این موضوع که از طریق سایت دیوار مقداری طلا خریداری کرده و پس از تحویل متوجه شده است طلاها تقلبی بوده است، پرونده ای در این پلیس تشکیل شد.
وی گفت: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد. این مجرم سایبری در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد و عنوان داشت که با درج آگهی در سایت دیوار با موضوع فروش طلا طعمه های خود را شناسایی می کرده است و در هنگام تحویل، طلاهای تقلبی را به خریدارها تحویل داده است و از این راه مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتا با بیان اینکه آگهی های جعلی یکی از رایج ترین ترفندهای کلاهبرداران است و بیشتر حول محور ارزان ترین قیمت نسبت به بازار منتشر می شوند، تصریح کرد: اگر قصد خرید محصولی را از طریق سایت های درج آگهی مانند دیوار دارید قبل از واریز هرگونه وجهی ابتدا از اصالت کالا و فروشنده اطمینان حاصل کنید.
رئیس پلیس فتا ایلام از شهروندان خواست درصورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش های مردمی به همکاران این پلیس اطلاع دهند.

  • ۹۹/۰۷/۲۷

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">