ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان اینترپل قصد دارد به شرکت های تهیه کننده اینترنت، توسعه دهندگان اپلیکیشن ها و سازندگان دستگاه ها فشار وارد کند تا روند رمزگذاری محاورات، سرویس ها و کالاها را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان پلیس بین الملل (اینترپل) تصمیم دارد گسترش رمزگذاری سرویس ها و کالاها را محکوم کند. سه منبع آگاه به این امر اعلام کرده اند اینترپل معتقد است این روند به روند گسترش آزار جنسی کودکان کمک می کند.

یکی از مقامات اینترپل در مقر کنفرانس این سازمان در فرانسه اعلام کرد نسخه ای از یک بیانیه برای حل این مشکل از  FBI آمریکا ارائه شده و بدون رای گیری رسمی از نمایندگان ۶۰ کشور  عضو این سازمان منتشر می شود.

این بیانیه در حقیقت تاکید برنامه ای است که ماه گذشته مقامات بلندپایه پلیس آمریکا، انگلیس، استرالیا ارائه کردند. در این نامه به مشکلات دستگیری متجاوزان به حقوق  کودکان اشاره دارد زیرا شرکت ها از بازکردن محاورات کاربران بدون اجازه نامه رسمی خودداری می کنند.

در پیش نویس بیانیه حل آمده است: تهیه کنندگان سرویس اینترنت، توسعه دهندگان اپلیکیشن و تولید کنندگان دستگاه ها مشغول تولید محصولات و خدمات رمزگذاری شده هستند که به طور موثر سواستفاده از کودکان در پلتفرم هایشان را مخفی می کند.

شرکت های فناوری باید مکانیسمی در طراحی محصولات و سرویس های رمزگذاری شده خود به کار گیرند که دولت ها با مراجع قانونی متناسب بتوانند به اطلاعات در فرمتی قابل خوانش و استفاده دسترسی یابند.

اینترپل در این زمینه به هیچ سوالی پاسخ نداده است.

البته به نوشته رویترز  این امر احتمالا دلیلی برای برخی کشورها فراهم می کند تا قانون ها یا مقرراتی را علیه فرایند رمزگذاری غیر قابل شکست وضع کنند و در حقیقت نشانه ای از فشارهای دولت آمریکا برای کاهش رمزگذاری در گوگل و اپل است.

سازمان پلیس بین الملل به کشورها کمک می کند تا مظنونین جنایات را در خارج از  منطقه تحت صلاحیتشان دستگیر کنند.  البته بیانیه جدید لزوم اجرایی یک قانون را ندارد بلکه هدف آن ایجاد فشار بیشتر بر تهیه کنندگان فناوری در جهت کاهش رمزگذاری محاورات است.

  • ۹۸/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">