ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فضای مجازی تکدی گری را رونق داد

| سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

معاون پیگیری امور ویژه و فضای مجازی دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه جمع شدن مبالغ اندک چند هزار تومانی به مرور هزینه هنگفتی را عاید متکدیان می کند، گفت: فضای مجازی موجب شده تکدی گری چندین برابر شود.
جواد جاویدنیا درباره خیریه ها در فضای مجازی به برنامه صبح وگفتگو گفت: برخی افراد که اظهار عجز و نداری در فضای مجازی کرده بودند، پول هایی دریافت کردند که بعد از بررسی، دیدیم فرد انسان پولداری است که از احساسات مردم سوء استفاده کرده است.
وی در رادیو گفت وگو با اشاره به اینکه برخی افراد با استفاده از چهره ها، چندین برابر مبالغ مورد نیاز جمع آوری می کنند، ادامه داد: در چند سالی که هلال احمر در این حوزه فعال است، خدمات خوبی صورت گرفته است.
معاون پیگیری امور ویژه و فضای مجازی دادگستری استان تهران دستگیری برخی افراد سودجو را نشان از نظارت در حوزه خیریه ها عنوان کرد و گفت: در مقابل سلبریتی هایی هم وجود دارند که پول هایی در قالب کمک به زلزله زدگان جمع آوری کردند ولی برای مناطق مورد نظر هزینه نشد.
وی با اشاره به اینکه جمع شدن مبالغ اندک چند هزار تومانی به مرور هزینه هنگفتی را عاید متکدیان می کند، گفت: فضای مجازی موجب شده تکدی گری چندین برابر شود.
جاویدنیا ادامه داد: در حال حاضر ممنوعیت جمع آوری کمک در فضای مجازی بدین شکل است که ابتدا حساب شخص را می بندیم و آن را برای نظارت می فرستیم و عملا مسیر ساماندهی را طی می کنیم.
وی در رادیو گفت وگو افزود: حاج حسین یکتا دنبال طرحی بودند که سامانه متمرکزی برای خیریه ها اجرایی شود که هر کس در هر نقطه از کشور اگر مشکلی داشت، ضمن ثبت نام در آن سامانه و گذر از صحت سنجی مشکل خود را بازگو کرده و کمک مالی دریافت کند و مجبور نباشد به خیریه های مختلف مراجعه کند.
معاون پیگیری امور ویژه و فضای مجازی دادگستری استان تهران گفت: اگر میان موسسات خیریه تجمیع صورت گیرد و نظارت شود، معضلات رفع شده و حتی می توان در صفحات مجازی تدبیری اندیشید تا فرد کمک کننده بداند هزینه ای که انجام داده در کجا صرف شده است.

  • ۹۹/۰۷/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">