ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران: یکی از قوانین استاندارد فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی این است که باید پلاک هر شهر در خود آن شهر کار کند و فعالیت در شهر دیگر غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تشکری رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در برنامه صبح و گفتگو رادیو گفتگو درباره مشکلات حمل و نقل در تهران مطالبی را بیان کرد.


سوال: خبری از قول جنابعالی منتشر شد در مورد تردد خودرو‌های پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک پایتخت، در این مورد توضیح می‌فرمائید و این که شورای شهر چه پیگیری‌هایی در این خصوص خواهد داشت؟
تشکری: حدود ۱۵ سالی است که پلاک‌های هر خودرو برای خود فرد تعریف شده و براساس محل سکونتش، اما با توجه به شرایطی که در این سال‌ها به خصوص در سال‌های اخیر در ارتباط با وضعیت اشتغال و معیشت مردم پیش آمده خیلی‌ها از شهرستان هایشان به شهر‌های بزرگ از جمله تهران کوچ کردند و با کار مسافربری در سطح شهر و به خصوص تاکسی‌های برخط که راه اندازی شده با این سیستم‌ها کار می‌کنند بر همین اساس ما شاهد این هستیم که پلاک‌های شهرستان زیادی در تهران تردد دارند ضمن این که در ساختار تاکسیرانی و ساختار‌های قانونی مربوطه نیستند، اما عمدتا به کار مسافربری مشغول هستند.


سوال: ایراد دارد؟
تشکری: وقتی ما می‌خواهیم مردم را از یک نقطه به نقطه دیگری با یک وسیله مطمئن جا به جا کنیم حتما باید یک استاندارد‌ها و یک مشخصات قانونی از این افراد در سازمان‌ها باشد.


سوال: مثلا من از شهرستان آمدم بعد در یکی از برنامه‌های کاربردی حمل و نقل ثبت نام کردم و آمدم تهران و جوان هم هستم داخل آن‌ها از کارگردان‌های تئاتر می‌بینم تا لیسانس و فوق لیسانس، چه ایرادی دارد؟
تشکری: کسانی که می‌خواهند در این شغل فعالیت کنند باید استانداردهایش را رعایت کنند از جمله این که باید پلاک هر شهر در خود آن شهر باشد نمی‌شودشما در شهری پلاک را گرفته باشید و در شهر دیگری فعالیت کنید طبق آئین نامه راهنمایی رانندگی غیرقانونی است و قانونا امکان پذیر نیست ضمن این که در بحث مسائل کنترلی و انضباط ترافیکی، وقتی خودرویی وارد محدوده طرح ترافیک می‌شود باید عوارض پرداخت کند وقتی عوارض را پرداخت نکرد و ورود غیرمجاز داشت این خودرو، چون پلاک شهرستان است بعد از مدتی دوباره به شهرستان خودشان مراجعه می‌کنند نقل و انتقال خودرو و پرداخت عوارض در سامانه‌های آن شهرستان انجام می‌شود یا هر شهرستان دیگری که باز این تخلفات کلا پنهان می‌ماند و هیچ زمان به عنوان یک ابزار بازدارنده نقش نخواهد داشت.


سوال: من دیروز رفته بودم برای سند موتورم به یکی از شرکت‌های موتور فروشی و پافشاری شدید می‌کردند به مردم که حتما باید قولنامه تان برای تهران باشد پس دلیلش همین است که غیرقانونی است اگر قولنامه شهرستان باشد و بخواهیم پلاک تهران بگیریم.
تشکری: هر پلاکی باید در شهر خودش فعالیت کند به لحاظ انتظامی، انضباط ترافیکی، امنیت و به طور کلی در بحث نقش مدیریت شهری و این که بداند چه خودرویی، چه تعداد خودرو و با چه ویژگی‌هایی در هر شهر هستند جزو الزامات ابتدایی است.


سوال: چرا با آن پلاک‌ها برخورد نمی‌شود؟ بعضی از خطوط در سطح شهر تهران است که راننده تاکسی‌ها را اصلا و گروهی با هم آمده اند با پلاک شهرستان و در یک مسیر خطی قرار گرفته اند و به راننده‌های تاکسی اجازه تردد نمی‌دهند و کار به چاقوکشی می‌کشد.
تشکری: بله دقیقا، ما الان بعضی نقاط در سطح شهر تهران داریم که از یک شهرستان کوچک آمدند با همدیگر و بعضا شب‌ها در ماشین خودشان می‌خوابند، چون به صورت مجردی آمدند و این قشر زحمتکشی هم هستند و ما اعتقاد بر این داریم که باید به هر طریق در بحث معیشت به این افراد کمک شود، ولی این‌ها به صورت قبیله‌ای در جا‌هایی فعالیت دارند حتی فعالیت‌های قانونی را هم ممانعت می‌کنند به همین خاطر می‌گوییم که این‌ها باید ساماندهی شوند یکی از ابزار‌های ساماندهی این است که پلاک آن شهرستان را بگیرند و شناسایی شوند محل سکونتشان و وضعیت خود فرد و سوابقش که در سامانه‌های تاکسیرانی تمام این موارد ثبت است، ولی اگر این قاعده‌ها رعایت نشود طبیعتا امنیت مردم آسیب می‌بیند و کسی که سوار این ماشین می‌شود با عدم اطمینان مواجه خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">