ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فلیپر زیرو؛ ابزار جدید هک وای فای؟

| سه شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۱، ۰۳:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدت زیادی است که درباره‌ی یک فناوری مانند فلیپر زیرو (Flipper Zero)، سروصدای زیادی شنیده نشده بود. در اینجا تلاش شده است تا به سؤالاتی که درباره این فناوری وجود دارد، پاسخ داده شود.
به گزارش سایبربان؛ این ابزار 170 دلاری چند ابزار قابل‌حمل برای نفوذگران و افراد حرفه‌ای در بدنه‌ای مانند اسباب‌بازی، قدرت کاوش در پروتکل‌های آر اف آی دی (RFID) و رادیویی و همچنین اشکال‌زدایی سخت‌افزاری را با استفاده از پین‌های جیپیو (GPIO) در جیب شما قرار می دهد.

توجه: سخت‌افزار و شبکه‌های وای‌فای را که مالک آنها نیستید یا اجازه کار با آن‌ها را ندارید، درگیر نکنید! در غیر این صورت ممکن است شما به سرعت در دنیایی از سردردهای قانونی قرار بگیرید.

 

آیا فلیپر زیرو یک ابزار "هک سیار" است؟

طی چند هفته ای که از فلیپر زیرو استفاده کنید، درخواهید یافت که آنچه این ابزار جیبی می‌تواند انجام دهد، شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
به شما این امکان را می دهد که به‌راحتی ریموت های آی آر، آی اف آی دی، ان اف سی (NFC/RFID/IR) و سیگنال‌های بی‌سیم زیر گیگاهرتز را بخوانید، کپی کنید و شبیه‌سازی کنید. این قدرت زیادی در یک ابزار کوچک است.

اما فریب نخورید اگر محدودیت‌هایی برای کارهایی که این ابزار می‌تواند انجام دهد وجود دارد، یک جستجوی سریع وب یا نگاهی به یوتیوب به شما یک نمای کلی از آن را ارائه خواهد داد.

 

آیا فلیپر زیرو ارزش پرداخت پول را دارد؟

قیمت این محصول در فروشگاه رسمی 170 دلار است اما فروشندگان شخص ثالث آنها را به دو یا سه برابر قیمت به فروش می‌رسانند.

در مورد اینکه آیا ارزش خرج کردن پول را دارد یا خیر، بستگی دارد.

در بحث پول، خرید هر چیز دیگری که بتواند کاری را که فلیپر زیرو می‌تواند انجام دهد، سخت خواهد بود. اگر می‌خواهید چیزی برای آزمایش با ان اف سی و آر اف آی دی و شبکه‌های بی‌سیم زیر گیگاهرتز انجام دهید، این‌یک ابزار همه‌کاره خوب است. اگر به بازی با سخت‌افزار علاقه دارید، خروجی‌های جیپیو نیز عالی هستند.

همچنین به شما این امکان را می دهد که حملات بد یو اس بی (BadUSB) را بر روی دستگاه‌ها اجرا کنید.

اما جایی که قدرت اصلی فلیپر زیرو دیده می‌شود، کمتر مقصد هک است، بلکه بیشتر سفر است.

فلیپر زیرو یک ابزار یادگیری درخشان است و شما در طول مسیر یاد خواهید گرفت.

چه چیزی می‌توانید یاد بگیرید؟ برای شروع، اینکه گیتهاب (GitHub) چگونه کار می‌کند، نحوه دانلود و نصب سیستم‌عامل، نحوه فلش سخت‌افزار، همه پروتکل‌های مختلف شبکه و بی‌سیم چیست و چگونه کار می‌کنند و نحوه کار با جیپیو.

آیا می‌توانم کارت‌های بانکی را شبیه‌سازی کنم، زیرساخت‌ها را خراب کنم، خودپردازها را وادار به ریختن پول کنم؟

95٪ از کارهایی که می‌بینید مردم در تیک‌تاک و اینستاگرام انجام می‌دهند، مزخرفات جعلی هستند که توسط افرادی ایجادشده‌اند که به دنبال 5 ثانیه شهرت هستند.

و این یک پوئن منفی بزرگ برای فلیپر زیرو خواهد بود. این ویدیوها به مردم احساس نادرستی از امکان‌پذیری می‌دهند و این بدان معناست که از هر ده فلیپر زیرو فروخته‌شده، نه عدد مجدداً فروخته‌شده یا در یک کشو یا جعبه فراموش خواهد شد.

اما برای بخش بزرگی از این 10 درصد که به آن پایبند هستند، فلیپر زیرو می‌تواند اولین گام آنها برای یک مسیر طولانی یادگیری باشد و درنهایت به یک حرفه در فناوری ختم شود.
آیا می‌توان به کمک آن شبکه‌های وای فای را هک کرد؟

بله اما نه مستقیم.

ابتدا به یک برد توسعه‌دهنده وای فای نیاز دارید و سپس باید سیستم‌عامل را روی برد وای فای فلش کنید، سیستم‌عامل جدید را روی برای فلیپر زیرو نصب کنید، بفهمید وقتی همه‌چیز کار نمی‌کند چه‌کاری انجام دهید؛ و سپس یاد بگیرید که چگونه همه کار می‌کند.

سپس می‌توانید ابزاری به نام غارتگر وای فای (Wi-Fi Marauder) را اجرا کنید که به شما امکان دسترسی به یک سری ابزار بی‌سیم را خواهد داد.
هرچند میانبری وجود ندارد؛ اما هر قدم به زمان و یادگیری و مقداری تلاش از طرف شما نیاز دارد.

آیا این بهترین ابزار برای یادگیری هک کردن و آزمون نفوذ است؟

این یک شروع خوب است و نسبت به مسیرهای دیگر بسیار ترسناک‌تر (و ارزان‌تر) است. می‌توانید کالی لینوکس را دانلود و نصب کنید، یک آداپتور یو اس بی بی‌سیم دو بانده ALFA AWUS036ACH برای خود تهیه کنید (به این نیاز دارید زیرا از ویژگی‌های پیشرفته مانند حالت مانیتور و تزریق پشتیبانی می‌کند) و سپس استفاده از لینوکس را یاد بگیرید.
این به شما قدرت بسیار بیشتری نسبت به فیلپر خواهد داد، اما منحنی یادگیری بسیار تندتری نیز دارد.

آیا می‌توانید با فلیپر زیرو به چیزها آسیب بزنید؟

بله؛ اما نه به‌طور دائم. ولی همه‌چیز می‌تواند به‌درستی کار نکند.

یک کاربر چند هفته است که فلیپر زیرو خود را دارد و وای فای در روتر این فرد خراب شده است و به‌طور موقت مانع از کارکرد صحیح جاکلیدی ماشین شده است و یک واحد AC را با استفاده از کنترل از راه دور مادون‌قرمز موز ساخت.

به همین دلیل است که نباید با چیزهایی که به شما تعلق ندارند یا اجازه کار با آنها را ندارید، سروسامان دهید.

  • ۰۱/۱۰/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">