ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فناوری جدید گوگل: تشخیص عکس واقعی از هوش مصنوعی

| چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۰۶:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

گوگل ابزاری جدید به نام «درباره این تصویر» را معرفی می‌کند که به کاربران کمک می‌کند تا تشخیص دهند آیا عکسی که آنلاین می‌بینند واقعی است یا نه.
به گزارش تسنیم، گوگل به‌زودی ابزاری جدید به نام «درباره این تصویر» را معرفی می‌کند که به کاربران کمک می‌کند تا تشخیص دهند آیا عکسی که آنلاین می‌بینند واقعی است یا نه. با توجه به افزایش استفاده از برنامه‌های تولید و ویرایش عکس با هوش مصنوعی، تشخیص اعتبار تصاویر به چالشی مهم تبدیل شده است.

این ویژگی بخشی از Content Credentials است، یک استاندارد فنی که به ردیابی منشأ و تاریخچه دارایی‌های آنلاین کمک می‌کند. با استفاده از ابرداده‌های موجود در عکس، «درباره این تصویر» قادر است تشخیص دهد که آیا عکس اصلی است، ویرایش شده یا توسط هوش مصنوعی تولید شده است. گوگل این ابزار را در همکاری با ائتلاف برای منشأ و اعتبار محتوا (C2PA) توسعه داده است، که به مسائل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌پردازد.

این ویژگی در Google Images، Google Lens و Circle to Search در دسترس خواهد بود. زمانی که تصویری با ابرداده C2PA در جستجو ظاهر می‌شود، کاربران می‌توانند روی «درباره این تصویر» کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری درباره منشأ آن کسب کنند. گوگل همچنین در حال ادغام C2PA در سیستم تبلیغاتی خود است تا از آن برای بهبود سیاست‌های تبلیغاتی استفاده کند و به بررسی راه‌های انتقال اطلاعات تولید محتوا در YouTube می‌پردازد.

آمازون به تازگی به کمیته C2PA پیوسته و موافقت کرده است که Content Credentials را به محتوای تولید شده توسط Titan Image Generator خود اضافه کند. همچنین، Adobe که یکی از اعضای موسس C2PA است، به برنامه‌های ویرایش خود مانند Photoshop و Lightroom متادیتای خاصی افزوده است. هرچند که بسیاری از برنامه‌ها این ویژگی را ندارند، بنابراین ممکن است تعداد عکس‌های قابل بررسی در ابتدا محدود باشد. با این حال، این ابتکار می‌تواند گامی مؤثر در مبارزه با اطلاعات نادرست باشد.

  • ۰۳/۰۶/۲۸

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">