ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا به لحاظ ایجاد خشونت و هرج و مرج و نقش رسانه‌های اجتماعی در آن متفاوت بود و شرکتهای فناوری در ارتباط مستقیم با روند برگزاری و بعد از آن نقش موثری ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا بر نظر تحلیلگران در اندیشکده‌های مختلف آمریکا انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سوم نوامبر ۲۰۲۰ ظرفیت بالایی برای ایجاد خشونت و هرج‌ومرج را داشت. به‌وجود آمدن دوقطبی سیاسی بین نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه، ادعای تقلب قبل از برگزاری انتخابات توسط رئیس‌جمهور مستقر، نگرانی‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا و گسترش اعتراضات مرتبط با سیاه‌پوستان، باعث ایجاد نگرانی عمیق در میان نهادهای امنیتی نسبت به امنیت انتخابات و برهم خوردن آرامش عمومی شده بود.

تشخیص نقش پررنگ رسانه‌های اجتماعی در مواجهه مردم با مقوله مهمی نظیر انتخابات و از دیگر سو تجربه ناموفق رسانه‌های اجتماعی آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، نگاه‌های بسیاری را بر روی این شرکت‌ها متمرکز کرد. این مسئله سبب شد تا نهادهایی همچون وزارت امنیت داخلی آمریکا و پلیس فدرال این کشور همکاری تنگاتنگی را با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی آمریکایی آغاز کنند.

همه این مسائل در کنار هم موجب شد تا شبکه‌های اجتماعی آمریکایی تدابیر مختلفی را طی سال‌های گذشته اتخاذ کنند که در ایام برگزاری انتخابات آمریکا کارکرد مؤثر خود را نشان داد.

در این گزارش سعی شده است تا مجموعه اقدامات و سیاست‌های اتخاذ شده از سوی فیس‌بوک در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مورد بررسی قرار گیرد.

بنا بر اظهارات رسمی فیس‌بوک، این شرکت با یک سرمایه‌گذاری قابل‌توجه از سال ۲۰۱۶، فعالیت‌های وسیعی را برای ساماندهی رسانه‌های اجتماعی خود در زمان انتخابات آمریکا ترتیب داده است. این شرکت با بیش از ۳۵۰۰۰ نیرو و با بررسی داده‌های مربوط به بیش از ۲۰۰ انتخابات در سراسر دنیا سعی کرده است تا بهترین سطح ایمنی و امنیت را در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فراهم نماید. در ادامه مجموعه سیاست‌ها و تدابیر فیس‌بوک برای سکوهای زیرمجموعه خود تشریح شده است.

 

تقویت اعتبار نتایج انتخابات

الف: قبل از انتخابات:

-ارائه اخبار معتبر تأیید شده توسط مراجع ذی‌صلاح به کاربران، از جمله این‌که رأی‌دهی پستی از دیرباز قابل‌اعتماد بوده و این‌که شمارش آرا ممکن است بیش از گذشته به طول بینجامد.

-ارائه این اخبار معتبر در مرکز اطلاعات رأی‌دهی فیس‌بوک و الصاق برچسب‌هایی پیرامون رأی‌دهی بر روی پست‌های مرتبط تا افراد به سمت اخبار معتبر و کسب اطلاعات بیشتر از مرکز اطلاعات رأی‌دهی، هدایت شوند.

-حذف پست‌هایی که ادعا می‌کنند شهروندان آمریکایی با شرکت در انتخابات به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و ارجاع کاربران به منابع معتبر در مورد ویروس کرونا و برگزاری انتخابات در ذیل این پست‌ها.

-الصاق برچسب هشدار بر محتواهایی که در پی مشروعیت‌زدایی از نتیجه انتخابات بوده یا روش‌های رأی‌گیری را زیر سوال می‌برند.

ب. پس از پایان رأی‌گیری و قبل از اعلام پیروزی انتخابات:

-قرار دادن صفحه مرکز اطلاعات رأی‌دهی طی مدت زمان انتخابات در صدر برنامک‌های فیس‌بوک و اینستاگرام

-نمایش نتایج انتخابات‌های پیشین آمریکا شامل ریاست‌جمهوری، مجلس سنا، مجلس نمایندگان و فرمانداری‌ها به کاربران در صفحه مرکز اطلاعات رأی‌دهی

-اطلاع‌رسانی مستمر و لحظه‌ای در فیدهای خبری سایت‌ها و برنامک‌های فیس‌بوک و اینستاگرام پیرامون روند شمارش آرا

-محتواهای منتشرشده از سوی نامزدها و کمپین‌های انتخاباتی آن‌ها در طول مدت زمان شمارش آرا با برچسبی همراه خواهد شد تا یادآوری کند که شمارش هنوز ادامه دارد و هیچ برنده‌ای مشخص نشده است.

-اگر هر نامزد یا کمپین انتخاباتی قبل از اعلام نتایج نهایی اعلام پیروزی کند، پست‌های مربوطه حذف و برچسبی به آن‌ها اضافه خواهد شد که نشان می‌دهد شمارش آرا هنوز ادامه دارد و برنده نهایی هنوز مشخص نشده است. همچنین لینکی در این برچسب، کاربران را به سمت نتایج رسمی رویترز و مجموعه انتخابات ملی هدایت می‌کند.

-در صورت مشخص نشدن نتایج قطعی انتخابات طی چند روز یا چند هفته، اطلاعاتی برای درک فرایند جاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این اطلاعات شامل اطلاعیه‌های رسمی و اخبار موثق است که به‌صورت پیام‌هایی در بالای برنامک‌ها و صفحات قرار خواهد گرفت.

-همکاری با مقامات اجرایی فدرال و ایالتی مسئول در برگزاری انتخابات به‌منظور ایجاد کانال‌های ارتباطی قوی و مستقیم با شهروندان به‌هنگام ایجاد اختلال در فرایندهای انتخاباتی و یا ایجاد ترس و شایعه در مورد فرایند انتخابات

ج. پس از اعلام نتایج رسمی در رسانه‌های خبری اصلی

-اعلام فرد پیروز انتخابات در صدر برنامک‌های فیسبوک و اینستاگرام و در مرکز اطلاعات رأی‌دهی

-اگر کاندیدا یا حزب دیگری به نتیجه اعلام‌شده اعتراض کند، نام فرد پیروز اعلام‌شده همراه با تذکراتی در بالای فیسبوک و اینستاگرام نمایش داده شده و لینک مرکز اطلاعات رأی‌دهی به پست‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری الصاق می‌شود

تبلیغات سیاسی

-ممنوعیت تبلیغات در روزهای منتهی به انتخابات براساس قانون

-ممنوعیت مشروعیت‌زدایی از انتخابات

ادعای پیروزی زودهنگام در انتخابات
مشروعیت‌زدایی از روش‌ها یا فرایندهای قانونی رأی‌دهی که از روش‌های زیر صورت می‌گیرد:
غیرقانونی دانستن زمان‌بندی رأی‌دهی
فاسد یا متقلبانه خواندن روش‌ها یا فرایندهای رأی‌دهی
متقلب یا فاسد خواندن مسئولان اجرای انتخابات یا زیر سوال بردن نتیجه انتخابات
ادعای امکان تغییر تاریخ انتخابات یا سازوکار انتخاب ریاست‌جمهوری به روش‌هایی خلاف قوانین فدرال
محتوای ناسازگار با مجوزهای سلامت در زمینه ایمنی رأی‌دهندگان
-ممنوعیت اظهاراتی شامل تحقیر و نفرت‌پراکنی نسبت به مهاجران، پناهندگان و افراد جویای پناهندگی

-ممنوعیت تبلیغاتی که مدعی می‌شوند افراد بر اساس امور نژادی، قومیت و یا دین، مرتکب رفتارهای تهدیدآمیز برای ایمنی فیزیکی و سلامت شهروندان آمریکایی می‌شوند.

-مسدودسازی تبلیغات رسانه‌های دولتی و برچسب‌گذاری صفحات تبلیغاتی آن‌ها، صفحات در فیدهای خبری و سایر بسترهای موجود

-ممنوعیت موقت تبلیغات در حوزه مسائل اجتماعی، انتخاباتی و سیاسی در ایالات متحده را پس از اتمام رأی‌گیری در تاریخ ۳ نوامبر به‌منظور جلوگیری از ایجاد سردرگمی یا سوءاستفاده و ایجاد آرامش در میان شهروندان آمریکایی

-پس از برگزاری انتخابات هرگونه تبلیغات توسط دو حزب آمریکا به‌منظور جلوگیری از هرگونه سردرگمی یا سوءبرداشت در شهروندان آمریکایی تا مدت نامعلوم مسدود خواهد بود.

مبارزه با نفرت پراکنی، خشونت و تحریک

-ممنوعیت هر محتوایی که شامل بیاناتی در مورد قصد خشونت‌ورزی در رابطه با رأی‌دهی، ثبت‌نام رأی‌دهنده یا خروجی یک انتخابات باشد، یا خواهان انجام اقدامات خشونت‌آمیز باشد یا از خشونت‌ورزی دفاع کند.

-ممنوعیت محتواهای حاکی از قصد همراه داشتن سلاح یا دفاع از چنین اقدامی، یا تحریک به چنین اقدامی، از جمله در مکان‌های رأی‌گیری، مراکز ثبت‌نام رأی‌دهندگان یا دیگر مکان‌های مرتبط با اداره امور انتخابات

-ممنوعیت تهدید مقامات انتخاباتی

-ممنوعیت محتواهایی که فرد یا گروهی از افراد را بر مبنای ویژگی‌های خاصی هدف قرار داده و منکر حق آن‌ها برای مشارکت سیاسی شود.

-ممنوعیت درخواست از مردم برای مشارکت در نظارت بر رأی‌گیری، با استفاده از شیوه‌های نظامی به‌گونه‌ای که هدف از آن ارعاب، اعمال کنترل یا نمایش قدرت به مقامات برگزارکننده انتخابات یا رأی‌دهندگان باشد.

مقابله با مداخله و تقلب در انتخابات

حذف محتواهایی که موجب تداخل در انتخابات و تقلب در رأی‌گیری می‌شود. این محتواها شامل موارد زیر خواهد بود:

-ارائه اطلاعات نادرست صریح و ضمنی در مورد تاریخ‌ها، مکان‌ها، زمان‌ها و روش‌های رأی‌دهی یا نحوه ثبت‌نام رأی‌دهندگان

-ارائه اطلاعات نادرست در مورد نصاب‌های رأی‌دهی شهروندان، شرایط شمارش آرا و مدارک مورد نیاز برای رأی‌دهی

- اطلاعات نادرست در مورد نامزد شدن یا عدم حضور کاندیداهای مطرح

-مداخلات هماهنگ‌شده که بر انگیزه افراد برای مشارکت در انتخابات تأثیر می‌گذارد.

محتوایی که ادعا کند مشارکت در انتخابات منجر به عواقب قانونی برای رأی‌دهنده می‌شود.

-محتوایی که ادعا می‌کند اداره مهاجرت و گمرک آمریکا در محل‌های رأی‌گیری حضور دارد.

-پیشنهاد خرید و فروش رأی با پول نقد یا هدایا

-محتوایی که منجر به دلسردی و عدم شرکت شهروندان آمریکایی در انتخابات شود.

-اظهاراتی که مدافع یا ارائه‌دهنده دستورالعمل‌هایی برای شرکت غیرقانونی در انتخابات باشد.

-بیانیه‌هایی که از مشارکت غیرقانونی در فرایند رأی‌دهی دفاع می‌کنند، راهکارهایی را برای چنین اقدامی ارائه می‌دهند یا صریحاً نسبت به انجام این اقدام ابراز تمایل می‌کنند.

-مسدودسازی محتواهای مربوط به حمل سلاح در محل‌های رأی‌گیری و ایجاد ترس و وحشت در میان شهروندان برای ایجاد اغتشاش در محل‌های رأی‌گیری

جداول ۱ و ۲ نیز به‌ترتیب گزارش‌های آماری فیس‌بوک در ۷ ماهه نخست ۲۰۲۰ و روند زمانی اقدامات این شرکت در زمینه انتخابات آمریکا را ارائه کرده است.

 

جدول ۱: آمار فیس‌بوک در مورد اقدامات صورت‌گرفته در زمینه انتخابات (۷ ماهه نخست ۲۰۲۰)

۱ - حذف بیش از ۱۲۰ هزار محتوا از بسترهای فیس‌بوک و اینستاگرام که اقدام به اختلال در فرایندهای قانونی انتخابات می‌کردند.

۲ - الصاق برچسب‌های هشداردهنده برای بیش از ۱۵۰ میلیون محتوای فیس‌بوک که توسط برنامه حقیقت‌سنج ثالث شناسایی شدند.

۳ - جلوگیری از ارسال ۲.۲ میلیون مشاهده تبلیغاتی که انتخابات را هدف قرار داده بود و مجوزهای مربوطه را اخذ نکرده بود.

۴ - حذف بیش از ۳۰ شبکه دارای فعالیت غیرمجاز که شامل گروه‌ها و دولت‌های خارجی و بعضاً داخلی بودند.

۵ - شفافیت در تبلیغات سیاسی با استفاده از خدمت Ad Library که شامل اطلاعاتی نظیر شخص پرداخت‌کننده هزینه تبلیغ، محل تبلیغ و مخاطبان تبلیغ است و بیش از دو میلیون بازدید ماهانه دارد.

۶ - ارجاع بیش از ۳۹ میلیون کاربر به بخش مرکز اطلاعات رأی‌گیری؛ این بخش امکان مشاهده وضعیت ثبت‌نام و رأی کاربر در ایالت خود را می‌داد.

۷ - کمک به بیش از ۲.۵ میلیون کاربر برای ثبت‌نام جهت اخذ رأی

۸- حذف بیش از ۶.۵ میلیارد حساب کاربری جعلی در سال ۲۰۱۹

 

جدول ۲: روند زمانی اقدامات فیس‌بوک در زمینه انتخابات

۱۲/۲۰۱۶

راه‌اندازی برنامه حقیقت‌سنج ثالث

۰۴/۲۰۱۷

معرفی ابزار جدید جهت کمک به مردم در خصوص یافتن اخبار جعلی در فیس‌بوک

۰۸/۲۰۱۷

ممنوعیت صفحاتی که بطور مکرر اخبار جعلی را از طریق آگهی‌های تبلیغاتی به اشتراک می‌گذارند.

۰۹/۲۰۱۷

حذف اولین شبکه از حساب‌های کاربری به خاطر نقض سیاست مقابله با رفتارهای نامعتبر هماهنگ‌شده

۱۰/۲۰۱۷

اعلام الزامات مجوزی جدید برای آگهی‌دهندگانی که می‌خواهند آگهی‌های تبلیغاتی سیاسی و انتخاباتی را در فیس‌بوک یا اینستاگرام منتشر کنند.

۱۲/۲۰۱۷

راه‌اندازی قابلیت «مقالات مربوطه» با هدف ارائه اطلاعات بیشتر به مردم درباره محتواهایی که توسط حقیقت‌سنج‌های ثالث به‌عنوان محتوای جعلی دسته‌بندی شده است.

۰۴/۲۰۱۸

معرفی کمیسیون تحقیقات انتخابات با هدف مطالعه درباره نقش رسانه‌های اجتماعی در انتخابات

۰۴/۲۰۱۸

به‌روزرسانی استانداردهای اجتماعی و دستورالعمل‌های داخلی جهت قضاوت درباره محتوا

۰۴/۲۰۱۸

درخواست معرفی محتواهایی که شاید به اشتباه آنها را حذف کرده باشیم.

۰۵/۲۰۱۸

آغاز همکاری با آزمایشگاه تحقیقات کالبدشکافی دیجیتال اندیشکده شورای آتلانتیک با هدف مطالعه و تحقیق درباره پویش‌های دروغ‌پراکنی در سطح دنیا و بسط و گسترش این همکاری‌های بیرونی در طول سال ۲۰۱۸ و پس از آن

۰۵/۲۰۱۸

راه‌اندازی کتابخانه تبلیغات (بایگانی آگهی‌های مرتبط با مسائل اجتماعی / سیاسی به مدت ۷ سال) و آغاز اجرای الزامی که بر اساس آن انتشار آگهی‌های مرتبط با مسائل اجتماعی / سیاسی می‌کند، نیاز به تأیید موقعیت مکانی و احراز هویت برای ناشران آمریکایی دارد.

۰۷/۲۰۱۸

اجازه به مردم جهت مشاهده آگهی‌هایی که یک صفحه مشخص در فیس‌بوک، اینستاگرام، و مسنجر منتشر می‌کند، حتی اگر آن آگهی‌ها برای شما نشان داده نشوند.

۰۷/۲۰۱۸

معرفی یک گزینه در ارتباط با شفافیت صفحات جدید که تاریخ ایجاد و تغییر نام صفحه را نشان می‌دهد.

۰۸/۲۰۱۸

معرفی الزامات مجوزی جدید در رابطه با صفحات که ابتدا مشمول صفحات پربیننده در آمریکا می‌شود.

۰۹/۲۰۱۸

بسط و گسترش قابلیت حقیقت‌سنجی با هدف پوشش دادن عکس‌ها و ویدئوها.

۰۹/۲۰۱۸

راه‌اندازی اولین مرکز فیزیکی فعالیت‌های انتخاباتی جهت پایش پیشاپیش انتخابات اصلی.

۰۹/۲۰۱۸

افزودن قسمت «افراد مسئول مدیریت این صفحه» با هدف نمایش دادن موقعیت مکانی کشور محل سکونت آن‌ها در قسمت «شفافیت صفحه».

۱۰/۲۰۱۸

بسط و گسترش سیاست‌های مقابله با منصرف کردن رأی‌دهندگان و معرفی یک شیوه جدید برای آنکه کاربران بتوانند موارد احتمالی منصرف‌سازی رأی‌دهندگان را گزارش کنند.

۱۰/۲۰۱۸

انتشار گزارش «کتابخانه تبلیغات» برای آنکه با سهولت بیشتری بتوان مشاهده کرد که چه کسانی برای آگهی‌های مرتبط با مسائل اجتماعی / سیاسی هزینه می‌کنند.

۰۵/۲۰۱۹

راه‌اندازی قابلیت حقیقت‌سنجی محتوای اینستاگرام.

۰۵/۲۰۱۹

اجرای فرایند کسب مجوز آگهی برای تعداد بیشتری از آگهی‌دهندگان در سرتاسر دنیا.

۰۵/۲۰۱۹

اجرای سیاست ممنوع کردن آن دسته از آگهی‌های پولی که در آن‌ها گفته می‌شود، رأی دادن بی‌فایده و بی‌معناست یا از مردم می‌خواهند که رأی ندهند.

۰۸/۲۰۱۹

اعلام اینکه سازمان‌هایی که آگهی‌های مرتبط با مسائل اجتماعی / سیاسی منتشر می‌کنند، اکنون باید یک روند مجوزی سختگیرانه‌تر را پشت سر بگذارند و از جمله در رابطه با مواردی نظیر شماره شناسایی مالیات‌دهنده یا شماره شناسایی کمیسیون انتخابات فدرال اطلاعاتی ارائه دهند.

۰۹/۲۰۱۹

بسط و گسترش سیاست ممنوع کردن آگهی‌هایی که در آنها گفته می‌شود که رأی دادن بی‌فایده و بی‌معناست یا از مردم می‌خواهند که رأی ندهند.

۱۰/۲۰۱۹

راه‌اندازی قابلیت «محافظت توسط فیس‌بوک» با این هدف که کارزارها، مسئولان انتخابی، کارکنان آن‌ها، و دیگران از تدابیر محافظتی بیشتری برخوردار شوند.

۱۰/۲۰۱۹

راه‌اندازی قابلیت برچسب‌زنی قوی‌تر محتوایی که توسط حقیقت‌سنج‌های ثالث به‌عنوان محتوای جعلی یا تا حدودی جعلی دسته‌بندی شده‌اند.

۱۰/۲۰۱۹

افزودن قابلیت ردیابی آگهی‌های ریاست‌جمهوری به بخش کتابخانه تبلیغات

۱۱/۲۰۱۹

شروع نشان دادن «تائیدیه مالک صفحه» در خصوص صفحات آمریکایی که دنبال‌کنندگان بالایی دارند.

۱۲/۲۰۱۹

همکاری با بیش از ۵۰ حقیقت‌سنج بین‌المللی که بیش از ۴۰ زبان را در سرتاسر دنیا پوشش می‌دهند.

۰۱/۲۰۲۰

معرفی سیاستی جهت مسدودسازی رسانه‌های دستکاری‌شده و گمراه‌کننده.

۰۱/۲۰۲۰

اعلام قابلیت‌ها و تدابیر کنترلی جدید در حوزه شفافیت در خصوص آگهی‌های مرتبط با مسائل اجتماعی / سیاسی.

۰۲/۲۰۲۰

راه‌اندازی مرکز فعالیت‌های انتخاباتی در آمریکا برای همه انتخابات اصلی

۰۲/۲۰۲۰

آغاز ملزم‌سازی صفحات نسبت به ارائه «تائیدیه مالک صفحه» برای آنکه بتوانند به انتشار آگهی‌های مرتبط با مسائل اجتماعی / سیاسی ادامه دهند.

۰۳/۲۰۲۰

گسترش برنامه حقیقت‌سنج به ۹ سازمان شریک در آمریکا

۰۴/۲۰۲۰

آغاز ارائه موقعیت مکانی برخی صفحات فیس‌بوک و حساب‌های کاربری اینستاگرام که در خارج از آمریکا قرار دارند و دنبال‌کنندگان بالایی در آمریکا برخوردارند.

۰۴/۲۰۲۰

گسترش برنامه حقیقت‌سنج به بیش از ۶۰ سازمان شریک در سطح دنیا

۰۵/۲۰۲۰

آغاز راستی‌آزمایی هویت افرادی که پشت برخی پست‌های پربیننده در فیس‌بوک در آمریکا قرار دارند.

۰۷/۲۰۲۰

افزودن تدابیر کنترلی جدیدی که افراد را قادر می‌سازند تا تعداد کمتری از آگهی‌های مرتبط با مسائل اجتماعی / سیاسی را مشاهده کنند.

۰۷/۲۰۲۰

افزودن قابلیت ردیابی آگهی‌های مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در کتابخانه تبلیغات

۰۷/۲۰۲۰

آغاز برچسب‌زنی رسانه‌های دولتی در فیس‌بوک

۰۷/۲۰۲۰

راه‌اندازی بزرگ‌ترین تلاش در خصوص اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام جهت رأی‌دهی در تاریخ آمریکا با هدف ثبت‌نام ۴ میلیون نفر از مردم

۰۷/۲۰۲۰

اشتراک‌گذاری سیاست‌های جدید با هدف کسب آمادگی برای انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا، از جمله تقویت سیاست‌های مقابله با منصرف‌سازی رأی‌دهندگان و معرفی محدودیت‌های بیشتر در خصوص محتوای تحریک‌آمیز در آگهی‌ها

۰۷/۲۰۲۰

گسترش برنامه حقیقت‌سنج به ۱۰ سازمان شریک در آمریکا

۰۸/۲۰۲۰

آغاز افزودن برچسب به مطالب درباره رأی‌دهی که از جمله توسط مسئولان انتخابی فدرال و کاندیداها در آمریکا منتشر می‌شوند.

۰۸/۲۰۲۰

راه‌اندازی مرکز اطلاعات رأی‌گیری در فیس‌بوک و اینستاگرام و بسط و گسترش برچسب‌های مربوط به مطالب انتخاباتی با هدف پوشش دادن هر کسی که در فیس‌بوک و اینستاگرام فعالیت می‌کند.

۰۸/۲۰۲۰

بسط و گسترش سیاست‌ها با هدف پرداختن به جنبش‌ها و سازمان‌هایی که با خشونت در پیوند هستند، از جمله سازمان‌های شبه‌نظامی و محدودسازی دامنه فعالیت آنها

۰۸/۲۰۲۰

راه‌اندازی ابتکار تحقیقاتی جدید فیس‌بوک و اینستاگرام با هدف بررسی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰

۰۸/۲۰۲۰

افزودن دو دسته‌بندی جدید به برنامه حقیقت‌سنج: متن تغییر داده شده و ناموجود

۰۹/۲۰۲۰

اعلام گام‌های بیشتر جهت محافظت از انتخابات سال ۲۰۲۰: وضع محدودیت‌هایی در خصوص آگهی‌های جدید مرتبط با مسائل اجتماعی و سیاسی طی هفته پایانی کارزار انتخاباتی، اتخاذ سیاست‌های قوی‌تر مقابله با منصرف‌سازی رأی‌دهندگان و برچسب‌های قوی‌تر در رابطه با مطالب منتشره از طرف کاندیداها و کارزارهای انتخاباتی که تلاش دارند قبل از اعلام نتایج انتخابات اعلام پیروزی کنند و همچنین محتوایی که به دنبال مشروعیت‌زدایی از نتیجه انتخابات و زیر سوال بردن مشروعیت شیوه‌های رأی‌گیری هستند.

۰۹/۲۰۲۰

اجرای برنامه‌ای جهت استخدام کارکنان حوزه‌های انتخاباتی که بر اساس برآورد ما به ثبت‌نام حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر نزد ادارات ایالتی مربوطه جهت فعالیت در مراکز انتخاباتی کمک کرد.

۰۹/۲۰۲۰

همکاری با بیش از ۷۰ شریک حقیقت‌سنج بین‌المللی که بیش از ۶۰ زبان را در سرتاسر دنیا پوشش می‌دهند.

۰۹/۲۰۲۰

شروع روز ثبت‌نام رأی‌دهندگان با اعلام اینکه برآورد می‌کنیم به ثبت‌نام ۵/۲ میلیون نفر تا به اینجای کار کمک کرده باشیم، تلاش ثبت‌نامی یک هفته‌ای در قسمت بالای اپلیکیشن‌های فیس‌بوک، اینستاگرام، و مسنجر و یک پویش جدید بازاریابی نزد مشتریان.

۰۹/۲۰۲۰

اعلام اینکه اجازه انتشار آگهی‌هایی را نخواهیم داد که در آنها اعلام پیروزی زودهنگام می‌شود یا در راستای مشروعیت زدایی از انتخابات تلاش می‌شود.

  • ۹۹/۱۰/۲۱

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">