ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس‌بوک در معرض جریمه کلان در روسیه

| شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۰۲:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

مقامات روسیه روز گذشته به فیس بوک هشدار دادند در صورت حذف نکردن محتوای غیرقانونی با جریمه ای معادل ۱۰ درصد درآمد سالانه اش روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، راسکامنادزر (سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه) از تصمیم خود برای ارسال هشدار رسمی به نماینده فیس بوک در روسیه خبر داده است. در این هشدار تاکید شده که این شبکه اجتماعی مرتباً در حذف محتوای ممنوع کوتاهی کرده است.

علاوه بر آن در هشدار ذکر شده چنین رفتاری به جریمه ای معادل ۵ تا ۱۰ درصد درآمد سالانه فیس بوک در روسیه منجر می‌شود، مگر آنکه پلتفرم رویه خود را تغییر دهد.

طبق نوشته نشریه «ودوموستی دیلی» تخلفات فیس بوک شامل عدم حذف پست‌های حاوی هرز نگاری کودکان، مواد مخدر و محتوای افراطی گری است.

به نوشته این نشریه کارشناسان تخمین می‌زنند درآمد فیس بوک در روسیه سالانه به ۱۲ میلیارد روبل (۱۶۵ میلیون دلار) می‌رسد.

طبق اسناد دادگاه راسکامنادزر در سال جاری میلادی ۱۷ شکایت مختلف علیه فیس بوک ثبت کرده که همه آنها مربوط به حذف نکردن محتوای ممنوع است و مبلغ کل جریمه ا ین شرکت به ۶۴ میلیون روبل می‌رسد.

البته فیس بوک در این باره اظهار نظری نکرده است. این درحالی است که دولت روسیه اخیراً به شرکت‌های فناوری خارجی فشار بیشتری وارد می‌کند تا نظارت خود بر این بخش را تثبیت کند.

در اوایل سال جاری میلادی راسکامنادزر با ارسال نامه‌ای به فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر از آنها خواست پست‌هایی که افراد زیر سن قانونی را به شرکت در تظاهرات تشویق می‌کنند را حذف کنند.

در اقدامی جداگانه روسیه روز چهارشنبه تهدید کرد یوتیوب ( متعلق به گوگل) را مسدود می‌کند زیرا این پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو کانال آلمانی زبان شبکه خبری RT را حذف کرده بود.

  • ۰۰/۰۷/۱۰

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">