ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس بوک 115حساب اکانت دیگر را بست

| سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت فیس بوک، سرویس شبکه اجتماعی برخط، از ترس احتمال دخالت در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که امروز سه شنبه در این کشور برگزار می شود، 115 حساب کاربری را مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیس بوک بعد از اطلاع از رفتارهای مشکوک در این شبکه اجتماعی که به گفته مسئولان این شرکت ممکن است با دشمن خارجی در ارتباط باشد، اقدام به مسدود کردن حساب کاربری این گروه از کاربران کرده است.
این شبکه اجتماعی اعلام کرده که به ارزیابی بیشتری برای تصمیم گیری درباره این که آیا این حساب های مشکوک ارتباطی با «سازمان تحقیقات اینترنتی روسیه» یا گروه دیگر دارند یا نه، نیاز دارد.
آمریکا، این سازمان وابسته به دولت روسیه را به دخالت در سیاست های این کشور از طریق پیام های ارسالی از شبکه های اجتماعی و با هدف اشاعه اطلاعات غلط یا ایجاد تفرقه متهم کرده است.
به نوشته رویترز، فیس بوک روز دوشنبه دربلاگی که فقط چند ساعت قبل از انتخابات درآمریکا منتشر کرد نوشت: 85 حساب از میان حساب های مسدود شده مطالبی را به زبان انگلیسی در اینستاگرام فیس بوک منتشر می کردند. 30 کاربر هم درصفحه خود فیس بوک و صفحات مرتبط با آن به زبان های فرانسوی و روسی پیام هایی را منتشر می کردند.
در این بلاگ آمده است: برخی از این حساب ها «با تمرکز بر افراد مشهور یا سلبریتی ها» و بقیه بر«مباحث سیاسی» متمرکز بوده است.
«ناتانیل گلیچر»(Nathaniel Gleicher) رئیس بخش سیاست امنیت سایبری فیس بوک در پیامی نوشت: اطلاعات درباره اقدامات مشکوک را پلیس آمریکا یکشنبه شب در اختیار این شبکه اجتماعی گذاشته است.
وی روز دوشنبه گفت، با توجه به این که تنها یک روز تا انتخابات مهم کنگره در آمریکا باقی مانده است، اقدامات خود را قبل از انجام تحقیقات اعلام کردیم.
رویترز نوشت: انتخابات امسال کنگره در آمریکا ازسوی جمهوری خواهان و دمکرات ها مهم ارزیابی شده است زیرا در این انتخابات برای کنترل هر دو مجلس آمریکا (مجلس نمایندگان و سنا) ومقابله با دستور کار«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و یا تایید آن رقابت می شود.
مقام های فدرال روز دوشنبه اعلام کردند که آمریکایی ها باید در مقابل فعالان خارجی و به ویژه روسیه هوشیار باشند که به تلاش برای اعمال نفوذ در احساسات عمومی آمریکایی ها و درک رای دهندگان از طریق اقداماتی با هدف ایجاد تفرقه ادامه می دهند.
شرکت های رسانه های اجتماعی می گویند آنها اکنون در برابر دخالت احتمالی در انتخابات هوشیار هستند. آنها می گویند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دو سال پیش این آمادگی را نداشتند.
به گزارش ایرنا، تحقیقات دستگاه های اطلاعاتی آمریکا حاکی است که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مداخله و اعمال نفوذ کرده است.
دستگاه های اطلاعاتی آمریکا تاکنون گزارشی 28 صفحه ای تهیه کرده اند که می گوید نهادهای اطلاعاتی روسیه اطلاعات کذب بیشتری را در رسانه های روسی انتشار می دهند تا دیدگاه های ضد آمریکایی را رواج داده و باعث شکاف های سیاسی و اجتماعی در آمریکا شوند.
ترامپ چندی پیش با جانبداری از «ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در رد ادعای دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال 2016، نتایج تحقیقات دستگاه های اطلاعاتی در مورد این مساله را مورد نکوهش قرار داد اما اندکی بعد پذیرفت که روسیه در این انتخابات دخالت کرده است.
انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا ازساعت حدود 14:30به وقت روز سه شنبه ایران با توجه به مقررات گوناگون در 50 ایالت آمریکا آغاز خواهد شد.
در این انتخابات، تمام 435 عضو مجلس نمایندگان آمریکا برای دوره ای دو ساله، 35 عضو مجلس سنا برای دوره ای شش ساله و ٣٦ فرماندار برای دوره ای 4ساله (به جز ایالات اورگون، ورمونت و نیوهمپشایر که فرماندار منتخب به مدت 2 سال امور اجرایی ایالت را بر عهده خواهد داشت.) انتخاب می شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">