ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران استفاده از فضای مجازی از جمله توییتر، تلگرام و برخی تارنما‌های معاند را مهم‌ترین بستر آشوب‌ها دانست و گفت: این گونه است که وقتی تلگرام مدیریت شد، آتش آشوب‌ها هم خاموش شد.

میزان - وی افزود: این در حالی است که ارزیابی آن‌ها این بود که ایران تلگرام را مدیریت نخواهد کرد، که این ارزیابی بی‌مبنا بود؛ چرا که مسؤولان وقتی احساس کنند که منافع ملی و امنیت کشور در خطر است، عامل ناامنی را حذف خواهند کرد و لذا مدیریت کردن تلگرام به عنوان یک تصمیم غیرقابل انتظار موجب شکست آن‌ها شد.

دادستان تهران برخی اظهارنظر‌ها دایر بر مرتبط بودن فضای مجازی و پیام‌رسان‌هایی، چون تلگرام با حقوق شهروندی را بی‌مبنا خواند و افزود: وقتی برخی سایت‌های معاند صریحا ساخت کوکتل مولوتف را به جوانان آموزش می‌دهند، در مدیریت کردن آن نباید تردید کرد؛ این که عده‌ای مدیریت تلگرام را به بستن اتوبان‌ها تشبیه کرده‌اند، با این پاسخ مواجه است که معتقدیم مسدود کردن بزرگراه‌ها صحیح نیست، اما منطقی است که از رانندگان خودرو‌ها بخواهیم با داشتن پلاک و هویت مشخص در این مسیر تردد کنند.

جعفری دولت‌آبادی در خصوص امکان تکرار این حوادث گفت: استفاده از فضای مجازی از سوی دشمن برای اجرای این گونه آشوب‌ها و پروژه اختلاف‌افکنی میان مسوولان توسط برخی کانال‌های معاند ایجاب می‌کند در خصوص فضای مجازی اقدامات اساسی مورد توجه قرار گیرد. ایجاد شبکه ملی، از جمله این راهکار‌ها است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">