ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قانون منع فعالیت شرکتهای هرمی ابلاغ شد

| سه شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۸۴، ۰۲:۱۴ ب.ظ | ۸ نظر

دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور قانون ممنوعیت فعالیت شرکتهای هرمی را برای اجرا به وزارت دادگستری ابلاغ کرد.

به گزارش دبیر خانه شورای اطلاع رسانی دولت بر اساس این مصوبه که با شماره 72746 ابلاغ شده است، قانون الحاق یک بند و یک تبصره به ماده (1) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب 1369 و اصلاح تبصره (1) ماده(2) آن لازم الاجرا می‌ گردد.

طبق ماده واحده این بند تأسیس، قبول نمایندگی و عضوگیری در بنگاه، مؤسسه، شرکت یا گروه به منظور کسب درآمد ناشی از افزایش اعضاء به نحوی که اعضاء جدید جهت کسب منفعت، افراد دیگری را جذب نموده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی تداوم یابد.

پرونده‌هایی نیز که قبل از تصویب این قانون تشکیل شده است برابر قوانین قبلی رسیدگی می‌ شود.

همچنین تبصره (1) ماده (2) قانون فوق به شرح ذیل اصلاح می‌گردد: «تبصره1ـ در مواردی که اخلال موضوع هریک از موارد مذکور در بندهای هفتگانه ماده (1) عمده یا کلان یا فراوان نباشد، مرتکب حسب مورد علاوه بر رد مال به حبس از شش ماه تا سه سال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طرق مذکور به دست آورده محکوم می‌شود.»

قانون فوق که به عنوان طرح از سوی برخی نمایندگان مجلس ارائه شده بود،‌ مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی چهاردهم دی ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 28/10/1384 به تأیید شورای نگهبان رسید.

  • ۸۴/۱۱/۲۵

نظرات  (۸)

باسلام فرق شرکتهای هرمی وباینری در چیست ؟ اکرکمپانی کوئست عمل غیذ قانونی انجام میدهد پذادولت ایران اجازه ضرب سکه امام (ره) را صادذ کرده ؟ لطفا درست ومنطقی پاسخ داده شود
کوئست ادعا دارد هرمی نیست و بازاریابی شبکه ای است. اگر هرمی است یا از نظر قانون مشکل دارد چرا مستقیما اعلام نمی کنید. یا اسم نمی برید.
چرا واقعا بین نت و هرمی فرق نمی گذارید وقتی شرکتی وجود خارجی داشته باشد و به تایید سازمان ثبت اسناد رسیده پس هرمی نیست هرمی یعنی پول گردونی در صورتی که اینج هر نتی را هرمی اعلام می کنن
سلام مطالب تون خیلی خوب بود میشه در مورد قوانین منع شرکت های هرمی و همچنین در مورد قانونی که در مورد قوانین شرکت های هرمی که دو سال پیش تو مجلس تصویب شد بیشتر توضیح بفرمایید با تشکر (دانشجوی مهندسی itبهشهر)
اگر کسی خودش اعضا بیاورد ولی بعدابر علیه بالا سری ها شکایت کند تا حق زیر مجموعه ها را بگیرد جرمش چقدر میشود
آیا online3f3 در ایران غیر قانونی است
با سلام اگر به قول گفته شده "قبول نمایندگی و عضوگیری در بنگاه، مؤسسه، شرکت یا گروه به منظور کسب درآمد ناشی از افزایش اعضاء به نحوی که اعضاء جدید جهت کسب منفعت، افراد دیگری را جذب نموده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی تداوم یابد." غیر قانونیست پس نحوه بازاریابی بانک اقتصاد نوین ، بیمه پارسی، ایران خودرو چرا قانونیست .
اگر گلد کوئست در ایران ممنوع است پس وجود آنهمه نتورک در تهران چیست یعنی دولت نمداند در منطقه سعدت آباد تهران چه اتفاقی رخ میدهد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">