ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قرارداد مخابرات با ثریا جدید نیست

| جمعه, ۶ بهمن ۱۳۸۵، ۰۱:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، با تاکید بر این‌‏که انعقاد قرارداد مخابرات با شرکت ماهواره‌‏ای ثریا قرارداد جدیدی نیست و سال‌‏های قبل انجام شده است، گفت: این قرارداد تنها برای ارتباط رسانی روستاها و مناطق صعب العبور و دور افتاده از طریق ماهواره، منعقد شده است.

دکتر وفا غفاریان، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان مطلب فوق، افزود: قرارداد شرکت مخابرات ایران با شرکت ماهواره‌‏ای ثریا هر چند سال یک بار قابل تمدید است و برای مناطقی که انتقال ارتباطات از دیگر راه‌‏های موجود امکان‌‏پذیر نیست، از این شرکت استفاده می‌‏شود.

وی، با بیان این‌‏که نقاط صعب العبور کشور به منظور ارتباط‌‏دهی و کابل‌‏کشی مشخص شده است، خاطرنشان کرد: شرکت‌‏های داخلی هیچ کدام نمی‌‏توانند از طریق ارتباطات ماهواره‌‏ای این امکانات را برای روستاهای مورد نظر برقرار کنند.

دکتر غفاریان، یادآور شد: در حال حاضر چند صد روستا در کشور هستند که هیچ‌‏گونه لینک ارتباطی نداشته و ما ناچار هستیم از طریق ماهواره ، ارتباط برقرار کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این‌‏که از لحاظ اقتصادی نیز برقراری ارتباط از طریق ماهواره مقرون به صرفه نیست، افزود: اگر روشی باشد که بتوانیم ارتباط را از طریق دیگری برقرار کنیم مطمئنا استقبال خواهیم کرد و در این صورت بخش خصوصی نیز در صورت آمادگی برای همکاری با تعرفه‌‏های روستایی خواهد توانست در این عرصه فعالیت کند.

وی، گفت: در حال حاضر امکانات دسترسی در مناطق روستایی مذکور وجود ندارد و ما تمام تلاشمان را برای برقراری ارتباطات انجام خواهیم داد.

  • ۸۵/۱۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">