ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قطعی‌ها در شبکه فیبر نوری کاهش می یابد

| شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۸۵، ۰۸:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

اداره کل مهندسی عملیات انتقال شرکت ارتباطات زیر ساخت به منظورکاهش شمار قطعی‌ها در شبکه فیبر نوری طرح‌هایی ازجمله تغییر مسیر فیبر نوری در برخی از نقاط و برقراری حلقه‌های پشتیبان برای مسیرهای فیبرنوری را در دست اقدام دارد.

به گزارش خبرگزاری شهر به نقل از روابط عمومی شرکت ارتباطات زیر ساخت، فریدون برخوردار مدیرکل مهندسی عملیات انتقال ضمن اعلام این مطلب گفت: وظیفه ما نظارت برعملکرد شبکه های رادیو، تجهیزات لاین و ماکس، مسیرهای فیبرنوری و تجهیزات تغذیه و نیرو با استفاده از سیستم‌های مدیریت شبکه است و همچنین با اجرای آزمایشات دوره ای و با استفاده از روشهای پیشگیرانه کیفیت خدمات را ارتقا می‌دهیم. وی درادامه به اجرای دستورمداری‌ها، ارزیابی عملکرد، رفع خرابی سیستم‌های تحت نظارت، اجرای عملیات بازسازی شبکه در مواقع بحرانی و اجرای طرح‌های اضطراری همزمان با مانورهای نظامی در ایستگاه‌های ترانزیت و نظامی به عنوان دیگر وظایف این اداره کل اشاره کرد.

برخوردار تأکید کرد: اداره کل مهندسی عملیات انتقال به منظور کاهش قطعی‌های فیبرنوری ضمن نظارت بر عملیات اجرایی سازمان‌ها و ارگان‌ها، با حضور مستمر در ارگان‌ها و سازمانهای مختلف به خصوص مناطق حادثه خیز، بر ایمن‌سازی و بهینه‌سازی مسیرهای فیبر نوری نظارت می‌کند تا با توجه به اجرای پروژه‌های سازمان‌های دیگر در حاشیه مسیرهای فیبرنوری، امنیت این شبکه را در مسیرهای مختلف حفظ کند.

مدیرکل مهندسی عملیات انتقال در معرفی دیگر طرح‌های دردست اقدام این اداره کل به بهینه‌سازی و بازسازی تجهیزات تغدیه و نیرو، مقاوم‌سازی تجهیزات درمقابل زلزله اشاره کرد و افزود: ‌علاوه براین جمع آوری تجهیزات خاموش و خارج از رده و آزادسازی فضا برای توسعه‌های آتی، بهینه‌سازی سیستم ها و برگردان ترافیک از سیستمهای آنالوگ به دیجیتال، بازسازی DF ها و بهینه‌سازی کابل‌های رابط به منظور افزایش کارائی و کیفیت تجهیزات تحت نظارت این اداره کل و واگذاری بخشی از فعایت‌های نگهداری و عملیات بهینه‌سازی سیستم‌های بخش خصوصی از جمله برنامه‌هایی هستند که برای بهینه‌سازی شبکه در دست اجرا داریم.

  • ۸۵/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">