ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قطع شبکه‌های اجتماعی شایعه است

| سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

یک مقام آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ برنامه ای برای قطع و یا فیلترینگ شبکه های اجتماعی طراحی نشده است و اخبار منتشر شده در این باره صحت ندارد.

این مقام آگاه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد قصد قطع کردن هیچ شبکه اجتماعی را نداریم.
وی گفت: اخباری که در این باره منتشر می شود بیشتر بر پایه حدس و گمان و شایعه است و واقعیت ندارد.
روز گذشته نیز یک مقام آگاه در شورای عالی فضای مجازی کشور به خبرنگار ایرنا گفته بود: فیلتر شدن شبکه اجتماعی تلگرام در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات هفتم اسفند بی اساس است.
پیش از این هم «محمود واعظی»وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیزدر رابطه با اخبارمنتشر شده از سوی برخی رسانه ها در هفته گذشته مبنی بر فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام گفته بود: هرگز نگفته ام که دولت قصد دارد اینستاگرام یا تلگرام را فیلتر کند.
وی افزوده بود: از من سوالی در رابطه با فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام پرسیده شد مبنی بر اینکه آیا قصد فیلتر تلگرام و اینستاگرام را دارید که من در پاسخ به آن ها به طور قاطع گفته ام «خیر.»
واعظی گفته بود، فیلترینگ به طور کلی در سیاست این وزارتخانه جایگاهی ندارد.
شبکهٔ اجتماعی ساختاری اجتماعی است که از گره هایی تشکیل شده است که توسط یک یا چند نوع خاص از وابستگی مانند ایده ها و مبادلات مالی، دوست ها، خویشاوندی، لینک های وب، سرایت بیماری ها (اپیدمولوژی) به هم متصل اند.
اکنون و با تاکیدهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشخص نیست شایعه پراکنان قطع شبکه های اجتماعی در آستانه برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری چه هدفی را با طرح این مسایل دنبال می کنند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفنده ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
یکی از ویژگی های بارز این دوره از انتخابات بهره مندی نامزدهای انتخاباتی از فضای مجازی برای فعالیت های انتخاباتی است که تاکنون در کشور به این وسعت سابقه نداشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">