ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لزوم توقف توسعه ICT در زندان‌ها

| دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۴۱ ق.ظ | ۰ نظر

لطفا قبل از خواندن این مطلب دستمال کاغذی کنار دستتون باشه که اگر کف کردین، بتونید خودتونو به موقع تمیز کنید. چون من کف کردم و حسابی خرابکاری به بار آوردم.

تو خبرها اومده بود چندی پیش فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و در خصوص کلاهبرداری با موضوع برنده شدن در قرعه کشی اعلام شکایت کرد. شاکی در پلیس فتا گفته فردی از طریق ارسال پیامک، مبنی بر برنده شدن در مسابقه تلویزیونی و با انجام مانورهای متقلبانه، تمامی موجودی حساب وی را خالی کرده است. 

با توجه به حساسیت موضوع و اینکه هر روز به تعداد شاکیان این پرونده افزوده می شد، کارآگاهان پلیس فتا با انجام کار فنی و اطلاعاتی، موفق شدند ردپایی از این کلاهبردار در زندان "رجایی شهر" کرج به دست آورند. 

خلاصه این که با اخذ مجوز قضایی، متهم از زندان به پلیس فتا منتقل و در بازجویی‌های انجام شده به کلاهبرداری از دو هزار نفر از طریق ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در مسابقه تلویزیونی، رادیویی و عناوین دیگر اعتراف کرد و دست آخر هم مشخص شد، این زندانی تونسته از داخل زندان و به روش مذکور 5 میلیارد تومن ناقابل به جیب بزنه.

پلیس هم فعلا 150 نفر از شاکی‌ها رو شناسایی کرده و پیگیری پرونده این زندانی که به 35 سال حبس هم محکوم بوده همچنان ادامه داره.

باور کنید این یکی از قسمت‌های آینده سریال در حاشیه 2 و مربوط به جاسم جاساز نیست! این اتفاق واقعی هست باورتون نمی‌شه تو گوگل سرچ کنید، خودتون ببینید.

تا شما دارید کف‌ها رو پاک می‌کنید، اینم بگم که چند وقت پیش تو خبرها خوندم که دانشگاه‌ها از کندی اینترنت و بسترهای ارتباطی و اجرا نشدن شبکه علمی به شدت گله داشتن. این موضوع هم اصلا جدید نیست و دانشگاه‌ها همچنان هم نالان هستن.

من میگم خب آقا حالا که مشکل کمبود اینترنت و سرعتش رو داریم، حداقل توسعه ICT و خدمات ارتباطی تو زندان‌ها متوقف بشه و به جاش ما امکانات رو در اختیار دانشگاه‌ها بذاریم.

چون اینطوری که داره پیش می‌ره من نگران هستم یه وقت تو زندان‌ها چند وقت دیگه شبکه‌های ماهواره‌ای هم ایجاد بشه و با تبلیغاتی که می‌کنن کلاه مردم بیشتری برداشته بشه در حالیکه دانشگاه‌ها هنوز درگیر مکاتبه و وعده و مجوز و هزار تا مانع دیگه هستن که سرعت اینترنتشون رو بالا ببرن.

تازه مشکل فقط دانشگاه‌ها نیستن، می‌ترسم توسعه خدمات نوین بانکی، تلویزیون اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، اپراتورهای جدید مجازی و چندین و چند کار دیگه هم به خطر بیفته. حالا قانع شدین که باید هر چه سریع‌تر جلوی توسعه ICT در زندان‌ها رو گرفت یا بازم بگم؟

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۱۰/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">