ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لغو فیلترینگ تور در روسیه

| چهارشنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

دادگاه ایالتی ساراتوف فلیترینگ وب سایت تور را در روسیه لغو کرد. 
به گزارش کارگروه امنیت سایبربان؛ روزنامه کامرسانت مسکو گزارش داد دادگاه ایالتی ساراتوف روسیه شکایت تور (The Tor Project Inc) علیه تصمیم دادگاه منطقه‌ای ساراتوف را که در نتیجه آن سایت مرورگر تور و شماری از سرورهای این شبکه ناشناس مسدود شدند، بررسی کرده و فیلترینگ وب‌سایت مرورگر تور در روسیه را لغو کرده است. 

پیش‌تر سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه دسترسی به سایت مرورگر تور را با تصمیم دادگاه منطقه‌ای ساراتوف در دسامبر 2017 مسدود کرده بود. قرار گرفتن اطلاعاتی در سایت مذکور در مورد ابزارهایی که دسترسی به محتوای غیرقانونی را فراهم می‌سازند، علت این اقدام اعلام شده بود. 

اما در درخواست تجدیدنظری که مالک تور به دادگاه ارائه داده بود ادعاشده بود نمایندگان تور در بررسی پرونده مسدودسازی مرورگر مشارکت نداشته‌اند و حقوقشان نقض شده است، بر همین اساس دادگاه بایستی در تصمیم خود تجدید نظر نماید. 

به دنبال این درخواست تجدید نظر، دادگاه استدلال آن‌ها را پذیرفته و فیلترینگ سایت را در روسیه لغو کرده است. 

در گزارش دادگاه ایالتی ساراتوف در این خصوص گفته‌شده است: با توجه به اینکه هنگام رسیدگی به اختلاف، دادگاه منطقه‌ای مالک سایت را در پرونده مشارکت نداده موازین آیین دادرسی را نقض کرده است. دادگاه ایالتی ساراتوف تصمیم دادگاه منطقه‌ای را لغو کرد و پرونده را برای بررسی جدید به دادگاه بدوی ارسال کرده است. 

  • ۰۱/۰۳/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">