ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: ماهواره آیات برای پیش بینی زلزله ساخته شده و به زودی با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این ماهواره را به سرمنزل مقصود می‌رسانیم.

به گزارش فارس، حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در اجلاس روسای دانشگاه‌ها ضمن گرامیداشت یاد شهدای هفته دولت گفت: یکی از کارکردهای نظام جمهوری اسلامی ایران الگوسازی است، ما در زمینه‌های مختلف الگو داریم، حاج قاسم، شهید چمران، شهید بهشتی، شهدای هسته‌ای و تمام شهدای ما الگو هستند و شهید رجایی نیز یک الگوست ، الگوی خدمتگزاری است و در واقع هفته دولت را باید هفته خدمتگزاری دانست، دولت آقای رئیسی نیز در یک سال گذشته در شرایط خاص سفرهای استانی زیادی داشته  و وزیر علوم در یک ماه گذشته به سه استان سفر کرده که نشان می‌دهد دولت سیزدهم دولتی خدمتگزار است و یاد دولت شهید رجایی را زنده می‌دارد و بوی دولت شهید رجایی از این دولت به مشام می‌رسد و ما افتخار می‌کنیم که در این دولت مردمی تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: این سازمان با مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در سال 1359 آغاز به کار کرده و به عنوان یک سازمان حاکمیتی و ملی در عرصه تولید تکنولوژی و محصول صنعتی سابقه بسیار درخشانی دارد، ما در این سازمان 7 پژوهشکده و تعداد زیادی آزمایشگاه مرجع داریم، در این سازمان تکمیل زنجیره ایده تا محصول بسیار مشهود است و 140 شرکت فناور در این سازمان است.

زمانیان با بیان اینکه پژوهشکده‌ها فناوری را در اختیار شرکت‌های فناور قرار می‌دهند و شرکت‌ها محصول را تولید می‌کنند، گفت: پژوهشکده‌ها و شرکت‌ها یک رابطه دو طرفه دارند، اگر شرکت‌ها نیازی داشته باشند عزیزان ما در پژوهشکده‌ها این نیازها را برطرف می‌کنند و وسایل موردنیاز شرکت‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از ساخت ماهواره آیات خبر داد و گفت: این سازمان برنامه های بزرگی دارد، با توجه به تجربه ساخت ماهواره مصباح، ماهواره ای در پژوهشکده این سازمان در حال ساخت است که ماهواره ای برای پیش بینی زلزله است، به زودی با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این ماهواره را به سرمنزل مقصود می‌رسانیم.

وی گفت: ساخت آزمایشگاه‌هایی در حوزه های شیمی و ایزوتوپی هم در دست اقدام داریم، همچنین در نظر داریم تمام امور مربوط به تحقیق و توسعه شرکت‌های فناور کشور را بر عهده بگیریم.

زمانیان اظهار داشت: با توجه به امکانات آزمایشگاهی که در سازمان داریم اعلام آمادگی می کنیم که تحقیقات مشترکی با تمام دانشگاه‌های کشور داشته باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">