ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ماهواره ظفر ارتباطی به بحث موشکی ندارد

| چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ماهواره ظفر ۲ با توجه به وزنی که دارد با ماهواره‌بر سیمرغ پرتاب می‌شود و فکر می‌کنم اوایل سال آینده این کار را انجام دهیم.
به گزارش  میزان، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در حاشیه جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: موضوع ماهواه‌بر ارتباطی به بحث موشکی ندارد؛ در بحث موشکی هم آن چیزی که منع شده ساختن و پرداختن موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است؛ در جمهوری اسلامی ایران تمامی موشک‌های ما که یک مولفه قدرت نظامی ماست با سر جنگی متعارف استفاده می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ادامه داد: از آنجا که دقت موشک‌های ما بسیار بالاست و آمریکایی‌ها این موضوع را در عین‌الاسد به خوبی لمس کردند نیازی به چیز دیگری نداریم؛ ما موشک‌های دقیق با سر جنگی متعارف داریم.

امیر حاتمی ادامه داد: ماهواره‌بر یک موضوع غیرنظامی است؛ ممکن است ماهواره‌ای با اهداف دفاعی نیز استفاده کنیم؛ ممکن است ماهواره‌ای با اهداف دفاعی استفاده کنیم، اما ماهواره‌بر یک موضوع کاملا غیردفاعی است و حق مسلم و قطعی ملت ایران است و ما هم در چهارچوب، این برنامه را با قدرت پیش می‌بریم و هیچ منعی هم در دنیا برای آن وجود ندارد.

وی افزود: ماهواره ظفر ۲ با توجه به وزنی که دارد با ماهواره‌بر سیمرغ پرتاب می‌شود و فکر می‌کنم اوایل سال آینده این کار را انجام دهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره‌های ما همچنان موضوع تحقیقاتی ما هستند و این تحقیقات تا جایی که به ثبات برسد و ما بتوانیم به طور پایدار انجام دهیم ادامه پیدا خواهد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">