ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مایکروسافت اعلام کرد ۴۰ سازمان در سرتاسر دنیا که از خدمات این شرکت نرم افزاری استفاده می‌کردند هدف حملات سایبری اخیر قرار گرفته‌اند.
به گزارش تسنیم، بنابر گفته مایکروسافت 80 درصد این سازمان ها در آمریکا و بقیه در کانادا، مکزیک، بلژیک، اسپانیا، انگلیس اسرائیل و امارات متحده عربی قرار دارند.

برد اسمیت از مدیران مایکروسافت اظهار داشت: «قطعا تعداد و محل قربانیان افزایش خواهد یافت و این شرکت برای اطلاع رسانی به سازمان های آسیب دیده تلاش کرده است.»

چند روزی است که مراکز و نهادهای مهم آمریکا مانند وزارتخانه‌های دفاع، خزانه‌داری، خارجه، تجارت و امنیت داخلی، هدف حملات قدرتمند سایبری هکرها قرار گرفته‌اند.

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه شنبه سفر خود به کشورهای اروپایی را به دلیل حمله هکری به نهادهای دولتی آمریکا نیمه تمام رها کرده است.

در همین حال، دو کمیته مهم مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات مشترک خود درباره این حملات سایبری را آغاز کردند.

روسای این دو کمیته مهم مجلس نمایندگان آمریکا در نامه مشترکی به مدیران اف بی آی، اطلاعات ملی و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده نوشتند: کمیته های ما به دنبال دستیابی به اطلاعاتی درباره نفوذ گسترده هکرها به چندین نهاد دولتی و فدرال، زیرساخت های مهم و حیاتی و شبکه های فناوری اطلاعات بخش خصوصی، هستند.

در این نامه همچنین آمده است: در حالی که تحقیقات و تجزیه و تحلیل های ما بر اساس اطلاعات اولیه همچنان ادامه دارد، این مساله کاملا روشن و آشکار است که حمله سایبری اخیر تبعات خسارت بار و مخربی برای امنیت ملی ایالات متحده به همراه خواهد داشت.

  • ۹۹/۰۹/۲۸

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">