ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

متولی نظارت بر اینترنت پر سرعت کیست ؟

| جمعه, ۲۱ فروردين ۱۳۸۸، ۰۳:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

موبنا- سمیه سهیلی - در حالی که انتقادات کاربران اینترنت پرسرعت رو به افزایش است هیچ نظارت مشخصی بر نحوه عملکرد شرکت های ارایه دهنده ADSL وجود ندارد .

بیشتر انتقادات کاربران از کم فروشی و گران فروشی اینترنتی است که ، با نام ADSL به مردم ارائه می شود. ولی در برخی از موارد امکان دسترسی به پایین ترین سطح این شبکه هم میسر نمی شود . این موضوع موجبات نارضایتی کاربران را فراهم کرده است .

اواخر سال گذشته این نارضایتی ها به جایی رسید که وزیر ارتباطات مشکل را پذیرفت واظهار داشت : کاربران باید میزان پهنای باند دریافتی خود را با هزینه ای که برای آن صرف کرده اند، اندازه گیری کنند و درصورت عدم هماهنگی و کم فروشی، آن را گزارش کنند .

پس از گذشت حدود 16 سال از ورود اینترنت به کشور ، هنوز هم کاربران ما سطح دسترسی مناسبی از این شبکه را تجربه نکرده و دراصل همیشه حقوق این کاربران تضییع شده است .

با توجه به نقش کاربردی این شبکه در زندگی روزمره کاربران و حجم بالای استفاده از آن ، هیچ نهاد و دستگاهی ناظر بر مشکلات این شبکه نیست .

امید است مسوولان مرتبط با این موضوع ، برای ساماندهی وضعیت اینترنت پرسرعت اقدام کرده و کاربران به ازای مبلغ پرداختی قادر به استفاده از سرویس مناسب و با کیفیت باشند .

در شرایطی ناظر چنین وضعی هستیم که مسوولان بلند پایه کشور و کارشناسان بر لزوم گسترش دولت الکترونیک و ترغیب و تشویق مردم به استفاده از این امکانات برای انجام کارهای گوناگون خود مکرر تاکید می کنند . چرا که این کار از میزان تردد مردم در سطح شهر برای انجام کارهایشان و در نتیجه از هزینه های آنان ، حجم ترافیک شهرها ، آلودگی هوا و ....... می کاهد و موجب صرفه جویی بسیار در مصرف وقت و انرژی با ارزش آنان می شود .

  • ۸۸/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">