ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه همتا اعلام کرد: خرید، فروش و سوءاستفاده از اطلاعات مسافران جهت ثبت گوشی تلفن همراه قاچاق یک الی پنج سال حبس در پی دارد و در صورت سازمان‌یافته بودن و تکرار عمل، علاوه بر جزای نقدی و شلاق تعزیری، مشمول ۳ ماه الی ۲ سال حبس نیز خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) گزارش‌های میدانی و پایش سامانه شناسایی و مبارزه با کالای قاچاق حاکی از آن است که با نزدیک شدن به موسم اربعین حسینی (ع)، متاسفانه سوءاستفاده تجاری از رویه مسافری مجدداً رونق گرفته است و عده‌ای با خریدوفروش اطلاعات مسافران نسبت به ثبت گوشی تلفن همراه قاچاق اقدام می‌کنند.

سامانه همتا ضمن تکرار هشدارها و برخوردهای پیشین، اعلام کرد: این سامانه به صورت پیوسته و متناسب با اقتضائات مختلف، رجیستری گوشی‌های ثبت شده با این سوءاستفاده را لغو نموده، همچنین اطلاعات متخلفین را به مراجع امنیتی و قضایی ارسال خواهد کرد. لازم به ذکر است خرید و فروش و سوءاستفاده از اطلاعات مسافرین جهت ثبت گوشی تلفن همراه قاچاق، طبق بند «چ» ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جرم است و طبق ماده ۶ قانون جرائم رایانه‌ای، ورود اطلاعات خلاف واقع در سامانه‌های ملی، ۱ الی ۵ سال حبس در پی خواهد داشت. همچنین طبق مواد ۲۹ و ۳۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در صورت سازمان‌یافته بودن و تکرار عمل، علاوه بر جزای نقدی و شلاق تعزیری، مشمول ۳ ماه الی ۲ سال حبس نیز خواهد بود.

همچنین به افرادی که قصد خرید گوشی تلفن همراه دارند اکیداً توصیه می‌شود قبل از خرید، حتماً از طریق #۷۷۷۷* اصالت گوشی را استعلام کرده و در صورت مسافری یا غیرقانونی بودن آن، از خرید امتناع کنند. چراکه ثبت گوشی از طریق رویه مسافری، صرفاً برای کالای همراه مسافر و استفاده شخصی وی مجاز بوده و هر زمان که تخلفی در مراحل ثبت آن احراز شود، آن تلفن همراه مسدود می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">