ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر ضرورت تقویت شبکه ملی اطلاعات، تصریح کرد: مجلس اولویت‌های مهم‌تری از محدودسازی فضای مجازی دارد.
روح الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه مجلس یازدهم به دنبال بستن فضای مجازی نیست، عنوان کرد: در نشستی که وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس حاضر شد، تأکید نمایندگان بر ایمن سازی بستر فضای مجازی بود، نه الزاما محدودسازی.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس به دنبال محدود کردن فضای مجازی نیست، افزود: در حال حاضر بسیاری از داده‎‌های ما به خارج از ایران منتقل می‌شوند در حالیکه کشورهای قدرتمند در حوزه فضای مجازی، دارای سرورهای داخلی هستند و اجازه رصد به سرویس‌های سایر کشورهای داده نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این مسئله یک خواسته منطقی، قانونی و مردمی است، افزود: تقویت شبکه ملی اطلاعات، موضوعی است که مجلس یازدهم به دنبال آن است و کشور ما به این توان علمی رسیده که بتواند زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را تقویت کند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با یادآوری اینکه در حال حاضر فضای مجازی به لحاظ اخلاقی و اعتقادی متلاطم کرده است، ادامه داد: باید به سمت کلاس بندی سنی در فضای مجازی حرکت کنیم تا امنیت روانی در جامعه تأمین شود؛ بر همین اساس به دنبال پایین آوردن استرس‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستیم.

 

در همین رابطه: هیچ طرحی برای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی در مجلس مطرح نیست
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه بعضا گفته می‌شود که مجلس دنبال این است که کسب و کارهای موجود را در فضای مجازی از بین ببرد و فیلتر کند، اصلا چنین طرحی نیست و نمایندگان نیز چنین طرحی به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه نکرده‌اند.
احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در واکنش به برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر طرح مجلس یازدهم برای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی، گفت: اصلا چنین طرح‌هایی در مجلس مطرح نشده است، قطعا مجلس از فضای کسب و کار و بستری که در فضای مجازی برای رونق آن ایجاد شده، حمایت خواهد کرد.

وی افزود: از طرف دیگر، مجلس از هرگونه کسب و کاری که در فضای مجازی ایجاد شده و باعث رونق تولید و درآمد مردم و اشتغالزایی شود،حتما حمایت می‌کند، اما قاطبه نمایندگان در مقابل اشاعه فحشا و به خطر افتادن کیان خانواده و اخلاق در خانواده و نیز به خطر افتادن زندگی مردم کوتاه نمی‌آید و از مسئولان دولتی نیز می‌خواهد که در این زمینه برنامه داشته و آن را به مجلس ارائه دهند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: آنچه که آقای قالیباف نیز خطاب به وزیر ارتباطات مطرح کرد، این بود که اولویت مجلس اقتصاد و فرهنگ است که از وی نیز خواست که در بحث اقتصاد دیجیتالی و اقتصاد الکترونیک برنامه‌ریزی داشته باشد.

امیرآبادی‌فراهانی اضافه کرد: مسئولان دولتی و به‌خصوص وزارت ارتباطات باید درباره مسائل فرهنگی مراقبت کنند، باید مراقبت کنند که فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، سنت‌ها و باورهای مردم مورد هجمه شبکه‌های اجتماعی معاند قرار نگیرد، این یک اصل است که وزیر ارتباطات باید به آن توجه داشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اینکه بعضا گفته می‌شود که مجلس دنبال این است که کسب و کارهای موجود را در فضای مجازی از بین ببرد و فیلتر کند، اصلا چنین طرحی نیست و نمایندگان نیز چنین طرحی به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه نکرده‌اند و بنده نیز که مسئول ارجاع طرح‌های نمایندگان به هیئت‌رئیسه مجلس هستم، اصلا چنین طرحی مطرح نبوده و از سوی نمایندگان نیز ارائه نشده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">