ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محققان آلمانی نقشه گوگل را فریب دادند

| دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

اگر چه امکانات مختلف برنامه نقشه گوگل، زندگی بسیاری از ما را متحول کرده، اما به گفته محققان آلمانی می‌توان این برنامه را برای ارائه اطلاعات نادرست فریب داد.
به گزارش مهر یکی از قابلیت‌های برنامه نقشه گوگل نشان دادن جریان ترافیک در خیابان‌های مختلف است. گوگل برای تصمیم گیری در این زمینه و نمایش اطلاعات از داده‌های تلفن‌های همراه و میزان تجمع آنها در هر منطقه استفاده می‌کند و همین امر را می‌توان به عنوان یک نقطه ضعف برای فریب گوگل به کار گرفت.
سیمون وکرت برای بررسی میزان دقت نقشه گوگل در زمینه نمایش شدت ترافیک، ۹۹ گوشی همراه هوشمند را در یک منطقه خاص از شهر برلین قرار داد. تراکم گوشی‌های یادشده باعث شد تا سرورهای گوگل فریب خورده و خیابان‌های یک منطقه خالی از هرگونه ترافیک را با رنگ قرمز نمایش دهند که به معنای ترافیک شدید در این بخش است.

همین مساله موجب شد تا بسیاری از رانندگان با مشاهده ترافیک قلابی در این بخش از برلین فریب خورده و مسیرهای دیگری را برای حرکت انتخاب کنند.

این هک غیر فنی گوگل نشان می‌دهد این شرکت باید برای افزایش دقت برنامه نقشه خود و نمایش صحیح اطلاعات ترافیکی از طریق آن از روش‌های هوشمندانه دیگری استفاده کند.

  • ۹۸/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">