ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدارس باید از پیام‌رسان داخلی استفاده کنند

| چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۰۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «تلگرام» فضای مناسبی برای ارتباط دانش‌آموزان نیست، گفت: معلمان و مسؤولان مدارس از پیام‌رسان داخلی استفاده کنند.
علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص گلایه برخی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» مبنی بر «اجبار مدرسه به استفاده از تلگرام»، اظهار کرد: به معلمان و مدیران توصیه می‌کنیم که در فضای کلاس درس و رودررو با دانش‌آموزان، تکالیف و توصیه‌ها را اعلام کنند.

وی ادامه داد: تلگرام، فضای مناسبی برای ارتباط دانش‌آموزان نیست و دستگاه‌های دولتی برای استفاده از آن نهی شده‌اند و قطعاً تا زمانی که تکلیف آن مشخص نشود، مدیران نباید از این فضا برای اطلاع‌رسانی استفاده کنند.

کاظمی در واکنش به این جمله که معلمان عنوان می‌کنند در روزهای تعطیل به ویژه تعطیلات اضطراری استفاده از پیام‌رسان برای ارتباط با دانش‌آموزان به آنها کمک می‌کند، گفت: معلمان می‌توانند از شبکه‌های پیام رسان داخلی استفاده کنند که در اختیار نظام جمهوری اسلامی ایران است و فضای امنی است.

وی تصریح کرد: اینکه دانش‌آموز از فیلترشکن استفاده کند، ممکن است حتی موجب شود وارد فضاهای نادرست هم شود پس هم امنیت ندارد و هم نگرانی دارد؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم از پیام‌رسان داخلی استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: استفاده از فضای مجازی در چارچوب ضوابط و مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها مورد تأکید است.

  • ۹۸/۰۷/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">