ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل OpenAI: در اروپا می‌مانیم

| جمعه, ۵ خرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

اتحادیه اروپا در حال کار بر روی قانونی است که میتواند اولین مجموعه قوانین جهانی برای کنترل هوش مصنوعی باشد.
به گزارش سایبربان،سم آلتمن گفت که پیش نویس فعلی قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا بیش از حد مجاز تنظیم شده است.

سم آلتمن، در ادامه افزود: برنامه ای برای ترک اروپا ندارد و در صورتیکه پیروی از قوانین آینده هوش مصنوعی بسیار سخت شود، این منطقه را ترک خواهد کرد.

او در یک توییت گفت: ما از ادامه فعالیت در اینجا هیجان زده هستیم و البته هیچ برنامه ای برای ترک اروپا نداریم.

آلتمن هفته گذشته را به گشت و گذار در اروپا، ملاقات با سیاستمداران ارشد در فرانسه، اسپانیا، لهستان، آلمان و بریتانیا برای بحث درباره آینده هوش مصنوعی و پیشرفت چت جی پی تی (ChatGPT)گذرانده است. او از سفر خود به اروپا در مورد چگونگی تنظیم بهتر هوش مصنوعی بسیار راضی بنظر میرسد.
OpenAI به خاطر عدم افشای داده های آموزشی برای آخرین مدل هوش مصنوعی خود GPT-4  با انتقاد مواجه شده بود. این شرکت به چشم انداز رقابتی و پیامدهای ایمنی برای عدم افشای جزئیات اشاره کرده بود.

قانونگذاران اتحادیه اروپا در حین بحث درباره پیش نویس قانون هوش مصنوعی، پیشنهادهای جدیدی اضافه کردند که هر شرکتی را که از ابزارهای تولیدی مانند چت جی پی تی (ChatGPT) استفاده میکند، مجبور به افشای مطالب کپی رایت شده مورد استفاده برای آموزش سیستم های خود کند.

دراگوس تودوراچ، عضو رومانیایی پارلمان اروپا که پیش نویس قانونهای پیشنهادی اتحادیه اروپا را رهبری میکند، گفت:این مقررات عمدتاً مربوط به شفافیت است که اطمینان میدهد هوش مصنوعی و شرکت سازنده آن قابل اعتماد هستند.

نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا اوایل ماه جاری میلادی بر سر پیش نویس این قانون به توافق رسیدند. کشورهای عضو کمیسیون اروپا ، جزئیات نهایی این لایحه را اواخر سال جاری میلادی اعلام خواهند کرد.

چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT که توسط مایکروسافت پشتیبانی میشود، امکانات جدیدی پیرامون هوش مصنوعی ایجاد کرده است و ترس از پتانسیل های آن، هیجان و هشدار را برانگیخته و آن را در تضاد با قانون گذاران قرار داده است.

تهدید آلتمن به ترک اروپا، انتقاد تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا و گروهی دیگر از قانونگذاران را در پی داشت.

  • ۰۲/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">