ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مرحله دوم ارزیابی دفاتر پیشخوان آغاز شد

| سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری از آغاز مرحله دوم ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت در سال ۹۹ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شهرام حی شاد، گفت: مرحله دوم ارزیابی تمام دفاتر از امروز آغاز شده و دفاتر پیشخوان ظرف مدت ۲۰ روز می‌توانند با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس www.cra.ir وارد بخش ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ ﺷﺪه و با انتخاب گزینه نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات وارد بخش ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی شوند و یا به درﮔﺎه ارزﯾﺎﺑﯽ و رﺗﺒﻪ‌ﺑﻨﺪی دﻓﺎﺗﺮ ﭘﯿﺸﺨﻮان ﺧﺪﻣﺎت دوﻟﺖ، به آدرس www.prsb.cra.ir مراجعه کنند.
وی افزود: دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان، می‌توانند با کد ملی خود به عنوان نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شوند. در صورتی که دارنده پروانه، نام کاربری و رمز عبور خود را هنگام ثبت‌نام تغییر داده باشد، باید نام کاربری و رمز عبور جدید را وارد کند.
حی شاد عنوان کرد: پس از ثبت خود اظهاری توسط دفاتر پیشخوان درباره زمانی ۲۰ روزه (از ۱۷ فروردین تا ۵ اردیبهشت)، مناطق نه‌گانه رگولاتوری نیز ۱۰ روز فرصت دارند تا اطلاعات ثبت شده در سامانه را بررسی، تکمیل و امتیاز ارزیابی انجمن استانی را برای آنها ثبت کنند و در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، پرونده الکترونیکی را برای اصلاح اطلاعات با مهلت پنج روزه به دفاتر پیشخوان ارجاع دهند.
وی درباره ضرورت خود اظهاری در این سامانه بیان کرد: پس از اتمام مهلت ۲۰ روزه و اعلام نتایج ارزیابی، ارایه خدمات جدید به دفاتر، براساس رتبه‌ای که در این سامانه کسب کرده‌اند، انجام می‌شود. بر همین اساس ثبت‌نام و خوداظهاری در این سامانه برای تمام دفاتر پیشخوان الزامی است.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری، با اشاره به اینکه سامانه جامع ارزیابی و رتبه-بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت براساس مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال گذشته راه‌اندازی شده است، گفت: در این سامانه فرآیندهای ثبت خوداظهاری، محاسبه امتیازها، رتبه‌بندی دفاتر و نمایش آن به صورت برخط انجام می¬شود.
وی تصریح کرد: محاسبه رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات، براساس جمع‌بندی معیارهای ارزیابی و پیش‌بینی شده در مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات انجام می‌شود. فضای دفتر، تعداد پرسنل، مکان استقرار دفتر، سابقه فعالیت دارنده پروانه و ... برخی از شاخصهای این ارزیابی است.
حی شاد در تشریح شاخصهای دارای امتیاز منفی در رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان گفت: دریافت وجوه مازاد بر هزینه خدمات ابلاغی از سوی رگولاتوری، جعل یا مخدوش کردن پرونده و مدارک تامین کنندگان خدمات، تغییر مکان و نشانی دفتر بدون موافقت منطقه رگولاتوری، عدم وجود امکانات لازم برای ارایه خدمات به جانبازان، معلولان و سالمندان و ... از جمله تخلفاتی است که در صورت بروز در دفاتر، امتیاز منفی در پی دارد.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری، با اشاره به تدوین دستورالعمل اجرایی سامانه جامع ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت، گفت: این دستورالعمل با هدف تسریع در اجرای فرآیندهای ارزیابی و رتبه‌بندی تدوین و بر روی پورتال سازمان، در بخش ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ، گزینه نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات، بخش ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی با عنوان راهنمای ثبت اطلاعات سامانه بارگذاری شده است و دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان در صورتیکه بعد از مطالعه این دستورالعمل با مشکل فنی در تکمیل اطلاعات خود مواجه شدند، می‌توانند با شماره ۸۹۶۶۲۹۱۲ تماس گرفته و مشکل خود را رفع کنند.
وی در تاکید کرد: پس از ارزیابی و اعلام نتایج رتبه‌بندی، دفاتر پیشخوانی که به رتبه دریافتی خود اعتراض دارند و آن را مغایر با مستندات ارایه شده می‌دانند، می‌توانند ظرف مدت هفت روز، اعتراض خود را به صورت کتبی به منطقه رگولاتوری حوزه فعالیت خود ارسال کنند. مناطق نیز موظف هستند پس از بررسی مجدد مستندات و جمع‌بندی دوباره، رتبه نهایی را به دفتر پیشخوان اطلاع دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">