ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مردم اصراری به دریافت پیش شماره خاص نکنند

| سه شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: پس از اجرای طرح یکپارچه سازی (فلت) شماره های تلفن همراه از نظر نوع، کیفیت خدمات و هزینه های مترتب بر آن بین پیش شماره های مختلف هیچ تفاوتی وجود ندارد.
وزارت صنعت - وحید منایی افزود: بازار سیم کارت همراه اول اشباع شده است و مطابق بررسی های صورت گرفته کمبود سیم کارت در سراسر کشور وجود ندارد.
منایی افزود: مساله کاهش عرضه سیم کارت در برخی استان ها مربوط به سیم کارت هایی با پیش شماره مشخص برای همان استان است.
به گفته وی، ممکن است کمبود سیم کارت با پیش شماره 0917 در استان فارس دیده شود اما پیش شماره های دیگر به وفور در بازار به فروش برسد اما پس از اجرای طرح یکپارچه سازی شماره های تلفن همراه، کمبود پیش شماره خاص قابل تسری به کل نبوده و به عبارت دیگر کمبودی از نظر کلی مشاهده نشده است. 
منایی ضمن بیان هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی تخصیص شماره و شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان اپراتور و عرضه کننده سیم کارت ها گفت: مقرر شد اطلاع رسانی لازم درباره نبود تفاوت بین شماره های مختلف سیمکارت های همراه اول توسط اپراتور انجام شود تا مصرف کنندگان بر خرید پیش شماره ای خاص اصرار نکنند.
این مسوول یادآوری کرد: شماره هایی که واگذار شده و به هر دلیلی فعال نشده است، باید تعیین تکلیف شوند تا امکان ورود آنها به چرخه بهره برداری فراهم شود. 
منایی اضافه کرد: با هماهنگی و تعامل با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات سیار، مقرر شد در استان هایی که به طور موردی و مقطعی مشکلاتی به وجود می آید، به سرعت این مشکل چاره اندیشی و رفع شود. همچنین شرکت ارتباطات سیار نسبت به به روز رسانی و ارتقای زیرساخت های خود به گونه ای اقدام کند که در آینده نزدیک مشکلی تحت این عنوان ایجاد 
نشود. 
معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت از هموطنان خواست در صورت مواجهه با هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را از طریق شماره تلفن 124 دریافت و رسیدگی به شکایت مردمی این سازمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در سراسر کشور اطلاع دهند تا اقدام قانونی لازم درباره آن صورت پذیرد. 
براساس این گزارش مطابق آمارهای منتشره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان خردادماه امسال مجموع خطوط واگذار شده در کشور بیش از 156 میلیون مشترک، مجموع مشترکان فعال بیش از 83 میلیون نفر و ضریب نفوذ آن 13/104 درصد اعلام شده 
است.
بر مبنای همین آمارها، مجموع خطوط واگذار شده همراه اول تا این تاریخ بیش از 67 میلیون مشترک اعلام شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">