ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

21 روز مهلت برای دریافت کارت سوخت

| دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: از تاریخ ۳ آذر سال جاری، سوختگیری در جایگاهها تنها با کارت سوخت انجام می‌شود.

به گزارش وزارت نفت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: از تاریخ ۳ آذر سال جاری، سوختگیری  در جایگاهها تنها با کارت سوخت انجام می‌شود. بر اساس این اطلاعیه، مالکان محترم خودروها و موتورسیکلت‌هایی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، لازم است به ترتیبی که در رسانه‌ها توضیح داده خواهد شد، از تاریخ شنبه ۳ آذر ماه، حداکثر لغایت شنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۷ نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام کنند.

به منظور تسهیل در دریافت کارت جدید سوخت، امکان دسترسی به سامانه ثبت مشخصات از طریق اینترنت یا تماس تلفنی فراهم شده که نحوه دسترسی و اقدام، از طریق رسانه‌های عمومی و صداوسیما به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

تاکید می‌کند که برای ثبت تقاضای دریافت کارت سوخت جدید، هیچ مبلغی از متقاضیان توسط شرکت ملی پخش دریافت نخواهد شد.

خاطرنشان می‌سازد: این اقدام به معنای سهمیه‌بندی و افزایش نرخ سوخت نبوده و لازم است، هموطنان محترم به شایعات بی‌اساس در این مورد توجه نفرمایند؛ بنابراین از زمان فراهم شدن امکان تحویل سوخت با کارت برای عموم دارندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها، همانگونه که گفته شد، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، بنزین صرفا با ارائه کارت به خودروها و موتورسیکلت‌ها تحویل خواهد شد.

 

احتمال افزایش قیمت سوخت بالا رفت

لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در حالی اخرین مراحل تدوین را پشت سر می گذارد که بنزین به مساله مهم اقتصاد ایران تبدیل شده است.

به گزارش خبر آنلاین، کارت سوخت، هر چند بدون ابلاغ رسمی از میان کارت های حاضر در جیب ایرانیان حذف شد اما قرار است بار دیگر با ابلاغ رسمی به چرخه خرید سوخت بازگردد تا بلکه نقشی در پیشگیری از خروج غیر قانونی سوخت در کشور ایفا کند.

بررسی ها نشان می دهد روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون لیتر سوخت به صورت غیر قانونی از مرزهای ایران در حال خروج است و در عین حال مانور بر قیمت پایین بنزین نیز نکته ای است که در چند روز اخیر به شکلی ویژه از سوی مقامات و مسئولان و کارشناسان مورد اشاره قرار می گیرد.

داستان قیمت بنزین در ایران اما داستان پرماجرایی ، به درازای عمر اتومبیل در ایران است. بنزین در چند دهه گذشته همواره قیمتی یارانه ای داشته است و دولت‌ها با هدف پایین نگه داشتن قیمت این کالای استراتژیک هزینه‌های سنگینی را متحمل شده اند.

در حال حاضر نیز با توجه به قیمت ارز رسمی ، قیمت تمام شده بنزین از سوی برخی نمایندگان مجلس در حدود ۲۵۰۰ تا ۳ هزار تومان اعلام شده است. در عین حال برخی با مبنای ارز نیمایی این رقم را بیش از این ها و در محدوده هفت هزار تومان برآورد می کنند.

بر این اساس اما فاصله قیمتی بنزین در ایران با کشورهای همسایه به حدی است که نه با افزایش هزار تومانی و حتی بیشتر نمی‌توان به جنگ با قاچاق رفت .

در این شرایط مقرر اسدالله قره‌خانی ، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در این زمینه گفت:‌ نشست مشترک کمیسیون انرژی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با موضوع سوخت، فردا (دوشنبه، ۲۸ آبان‌ ماه) برگزار می‌شود. از وزرای نفت ( بیژن زنگنه )، امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این نشست دعوت شده است تا درباره مدیریت مصرف سوخت تصمیم‌گیری کنیم. مقرر شده است که پیش از ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور درباره مدیریت مصرف سوخت، بررسی‌های جامعی انجام گیرد. در نشست فردا همچنین قرار است راهکارهایی برای جلوگیری از قاچاق بی‌رویه سوخت بررسی شود.

از سوی دیگر بیژن زنگنه ، وزیر نفت که امروز نیز برای پاسخ به سئوال نمایندگان مجلس در خانه ملت حضور داشت، تاکید کرد که هنوز تصمیمی در خصوص قیمت بنزین گرفته نشده است. به این ترتیب به نظر می رسد با توجه به عدم اتخاذ تصمیم در خصوص قیمت بنزین،بازگشت کارت سوخت گزینه محتمل‌تری در شرایط کنونی باشد.

از سوی دیگر خبرهای رسیده از سازمان برنامه و بودجه دلالت بر آن دارد که در سال آینده قیمت بنزین از پس چند سال توقف ، افزایش خواهد یافت. طرح های متعددی در این زمینه در دستور کار بررسی است.برخی از تخصیص یارانه سوخت یا سهمیه سوخت به خانوار و برخی از تداوم تخصیص سهمیه با خودرو خبر می دهند اما هر چند افزایش قیمت بنزین در سال آینده محتمل‌ترین گزینه است اما هنوز در خصوص مکانیزم تخصیص سهمیه و چگونگی استفاده از کارت سوخت که امسال بازگشت ان محتمل است تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">