ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با راه اندازی سامانه مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت از رانت ها و سوء استفاده های احتمالی در مراجعات پزشکی جلوگیری می شود.

به گزارش فارس علیرضا رزم حسینی در مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت، گفت: سرعت بخشیدن به خدمات دولت یکی از کارهای ضروری است و رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی نیز امروز در این راستا انجام می شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: زیرساخت‌هایی مانند مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت بر اساس تکالیف قانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه سامانه جامع تجارت ایجاد شده است که اگر در سراسر کشور و با همکاری وزارت بهداشت اجرایی شود از اسراف  دارو که اتفاقا سرانه مصرف ما در این زمینه بسیار بالاست جلوگیری خواهد کرد. 

رزم حسینی بیان  داشت: همچنین راه اندازی این مرکز الکترونیکی از رانت‌ها و سوء استفاده‌های احتمالی در فرایند مراجعات پزشکی کشور، جلوگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های مسئول همکاری بسیار خوبی درجهت راه اندازی این سامانه داشته اند افزود: اجرای ۲۳ پروژه در سال جاری در دستور کار دولت الکترونیک قرار گرفته که تا پایان سال این پروژه ها به ترتیب تکمیل خواهد شد. 

گفتنی است با راه اندازی مرکز صدور گواهی الکترونیکی امضاهای کاغذی در فرآیند مراجعات پزشکی حذف و امضاهای الکترونیکی جایگزین آن خواهد شد، لذا در این فرآیند امضاهای الکترونیکی ابتدا در سامانه دیگر تعیین شده اعتبارسنجی و پس از تایید لازم، پذیرش و در نهایت در فرآیند امور به کارگیری می شود. 

این مراسم قرار بود  با حضور وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و  ارتباطات برگزارش شود که حضورشان لغو شد. 

  • ۹۹/۰۹/۱۸

وزارت صنعت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">