ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات زیرساخت الکترونیکی بورس به مجلس کشید

| سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مجلس در پاسخ به نماینده شاهین شهر درباره تبیین نقش مجلس در گام دوم انقلاب، گفت: مرکز پژوهش ها گزارش لازم را آماده کرده و مجلس آتی باید براساس آن ابعاد موردنظر را بررسی کند.
به گزارش  خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 23 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس مجلس، گفت: شما چند بار به درستی دستور دادید تا نقش مجلس در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مرکز پژوهش های مجلس آماده شود که با اتمام مجلس دوم هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ضرورت اصلاح زیرساخت های بازار بورس، عنوان کرد: این زیرساخت ها برای حضور 180 هزار نفر به صورت آنلاین بود که در روزهای اخیر به علت حجم افزایش معاملات این تعداد به 2 میلیون نفر رسیده که باید زیرساخت های الکترونیکی سازمان بورس برای عدم مشکل توسعه یابد.

دکتر علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نخست نماینده شاهین شهر، گفت: مرکز پژوهش ها گزارش خود را درباره نقش مجلس ارائه کرده است که ابعاد این موضوع باید در کمیسیون های تخصصی مجلس آتی براساس مطالب آماده شده بررسی شود.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به تذکر دوم وی افزود: مسئولان امر در حال تدبیر برای گسترش ظرفیت زیرساخت های الکترونیکی بازار بورس هستند تا امکان خرید سهام خرد تا سه میلیون نفر هم فراهم شود.

 

در همین رابطه: شروع معاملات امروز بورس با اختلال در سامانه معاملاتی برخی کارگزاری‌ها
معاملات امروز بازار سرمایه از ساعاتی پیش با اختلال در سامانه معاملاتی برخی کارگزاری‌ها آغاز و این اتفاق مانع از ثبت سفارش خرید و فروش توسط معامله‌گران شده است.
به گزارش تسنیم، معامله‌گران بازار سرمایه در حالی معاملات امروز(سه‌شنبه) را در تالار شیشه‌ای آغاز کرده‌اند که اختلال در سامانه معاملاتی برخی کارگزاری‌ها مانع از ثبت سفارش خرید و فروش توسط معامله‌گران شده است.

این در شرایطی است که اختلال در سامانه معاملات این روزها به امری عادلی و معمول در تالار شیشه‌ای تبدیل شده است و متاسفانه عزم و اراده جدی نیز در متولیان بازار سرمایه برای حل این مشکل مهم و تاثیرگذار در معاملات بورس و فرابورس دیده نمی‌شود.

همچنین تداوم اختلال در معاملات بازار سهام در حالی به مشکلی غیرقابل حل برای معامله‌گران در بازار سرمایه تبدیل شده است و سرمایه‌گذاران با آن خو گرفته‌اند که این پرسش پیش می‌آید که با ورود 50 میلیون سهامدار سهام عدالت این اختلال تا کجا پی ‌خواهد و رفت و چه کسی پاسخگوی حق تضییع شده سهامداران است؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">