ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات سامانه سیدا حل شد

| دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت:در سه هفته اول مهر بسیاری از مشکلات سامانه سیدا حل شده و به احتمال قوی تا آذرماه نتایج خوبی از سامانه دریافت خواهیم کرد.

سعید عسگری در نشست مجازی معاونان وزیر با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق کشور به تشریح فعالیت های صورت گرفته درخصوص بازگشایی مدارس، آغاز سال جدید تحصیلی و از سرگیری آموزش های حضوری» پرداخت و افزود: در سال تحصیلی جدید موفق به تولید سامانه جدید «سیدا» شدیم؛ اگرچه این سامانه همزمان با اغاز سال تحصیلی ایجاد شد ولی معتقدم که «سیدا» سامانه ارزشمندی برای کنترل گزارش‌گیری و اصلاح روند کارهایی است که در موضوع ساماندهی نیروی انسانی، کلاس بندی و پرداخت حقوق هستند.

وی با اشاره به اینکه استقرار سامانه «سیدا»، روند ساماندهی منابع انسانی را منظم تر از گذشته خواهد کرد، اظهار داشت: تلاش کنیم «سامانه سیدا» با قوت کار خود را آغاز کند. این سامانه کمک خواهد کرد به هر نوع اطلاعاتی که نیاز داشته باشیم به روز و در سریع ترین زمان دست پیدا کنیم و گزارش‌دهی کاملی برای مراجع بالادستی داشته باشیم.

بنابر گزارش آموزش و پرورش عسگری در این نشست که در وارتخانه برگزار شد ادامه داد: مهم ترین موضوع در ایجاد سامانه یکپارچه، موضوع کلاس بندی بود که با قوت پیش رفت و قبل از رونمایی از نسخه جدید شاد به خوبی انجام گرفت چرا که موضوع کلاس‌بندی تأثیر مستقیمی بر صدور ابلاغ و پرداخت حقوق همکاران داشت لذا از مدیران کل و رؤسای مناطق تقاضا می‌کنم در یکی دو روز آینده که باید لیست حقوق را به خزانه ارسال کنیم؛ کلاس بندی به صورت کامل انجام پذیرد.

ویی تصریح کرد:  پرداخت حقوق مهرماه اولویت اول معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع است. لذا مدیران مناطق دقت داشته باشند که حقوق هیچ همکار شاغلی قطع نشده باشد و هیچ ابلاغی در سطح منطقه باقی نماند.

 سیدا sida.medu.ir سامانه ای مربوط به دانش‌آموزان است که توسط وزارت آموزش و پرورش برای ورود و جمع‌آوری تمامی اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان طراحی شده است، این سامانه همه اطلاعات تحصیلی مربوط به دانش‌آموزان را شامل می‌شود؛ بنابراین تمامی سوابق تحصیلی هر دانش‌آموزی که در این سامانه ثبت شده باشد، به راحتی قابل مشاهده است. 

محمود حبیبی مدیر کل دفتر فناوری وزارت آموزش و پرورش نیز پیشتر گفته بود که ۹۳ درصد ثبت نام‌های دانش‌آموزان در سامانه سیدا تکمیل و فرایند کلاس‌بندی آغاز شده است. همچنین حدود ۶۰ درصد کلاس‌های مدارس برای پذیرش دانش آموزان آماده‌سازی شدند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">