ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات شرکت های نرم افزاری پابرجاست

| يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۸۹، ۰۲:۴۸ ب.ظ | ۱ نظر

رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای با اظهار نارضایتی از وضعیت صنعت نرم افزار کشور در سالی که گذشت ، گفت: هیچ یک از مشکلات بخش خصوصی صنعت نرم افزار در سال 88 حل نشد و برای برون رفت از این وضعیت نیز هیچگونه راه حلی ارائه نگردید.

محمد یوسفیان در گفت وگو با موبنا با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه ای همچنان تمامی تلاش خود را به کار می بندد تا دولت با این بخش همکاری و همیاری داشته باشد ، اظهار داشت: در سالی که گذشت نه تنها گشایشی در وضعیت نرم افزار کشور حاصل نشد، بلکه هیچگونه مشارکتی نیز از سوی دولت برای ارائه پروژه ها به این بخش صورت نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که دولت بخش خصوصی را در پروژه های ملی به کار نگیرد و از توان این بخش استفاده نکند مشکلی حل نخواهد شد ، ادامه داد: باید توجه داشت بخش عمده طرح تحول اقتصادی مربوط به فناوری اطلاعات است. اما دولت در این مورد تاکنون از بخش خصوصی استفاده نکرده است.

یوسفیان با اشاره به اکثر سازمان ها و نهادهای دولتی که به طور مستقیم با فناوری اطلاعات درگیر هستند، گفت: محیط های دولتی به جای سپردن امور به بخش خصوصی، زیرمجموعه هایی تشکیل داده و از طریق آن طرح های فناوری اطلاعات را انجام می دهند.

رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای اضافه کرد: اگر قوانین و بخشنامه هایی در این عرصه وجود دارد که باعث عدم واگذاری طرح ها به بخش خصوصی می شود، باید اصلاح و تجدیدنظر شود و موانع موجود برداشته شود.

این فعال حوزه نرم افزار با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری اطلاعات در صنایع مختلف دستخوش بحران های اقتصادی است، افزود: ارائه طرح های فناوری اطلاعات به بخش های دیگر با مشکلات متعددی روبرو است.

  • ۸۹/۰۱/۲۹

نظرات  (۱)

با سلام من یک شرکت دارم یک نرم افزار مالی نیاز دارم به همن امر سوالاتی برام پیش آمده: 1- آیا یک نرم افزار بخرم (که آنوقت مشکلاتی پیش بیاد چیکار کنم؟) 2- یا یک برنامه نویس استخدام کنم ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">