ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکل گیم نت ها پابرجاست

| شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، ۰۴:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی از وجود نزدیک به یک میلیون واحد صنفی غیرمجاز در کشور و برخورد قضایی با بیش از50 فروشگاه موبایل و تعمیرگاه متخلف تلفن همراه در تهران خبر داد و اظهار کرد: برخورد با فروشندگان دست‌فروش چاقوهای غیرمتعارف برعهده شهرداری است.
به گزارش خبرنگار «اجتماعی»‌ ایسنا سردار نجفی روز پنجشنبه 19 بهمن ماه، طی یک نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران، با بیان این که پلیس، در حوزه اماکن عمومی دو بحث ایجاد امنیت اخلاقی برای عموم و تامین حقوق شهروندی را دنبال می‌کند، گفت: در این راستا طی 10 ماه اول امسال سه میلیون و 50 هزار بازدید انتظامی از اماکن و واحدهای صنفی صورت گرفت که این بازدیدها نسبت به دو میلیون و 400 هزار بازدید مدت مشابه سال گذشته، 23 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی ناجا با بیان این که بیشترین تخلفات در واحدهای توزیع محصولات فرهنگی و گیم‌نت‌ها رخ داده است، تصریح کرد: مشکل گیم‌نت‌ها همچنان به قوت خود باقی بوده و گسترش و دامنه بیشتری نیز پیدا کرده است.

سردار نجفی با بیان این که کمتر از 10 درصد از دو هزار گیم‌نتی که در استان تهران موجود است مجوز دارند، گفت:‌ گیم‌نت‌ها تقریبا اولویت‌ اول کار ما هستند، اما باشگاه‌های بیلیارد که موضوع قمار و درگیری در آن مطرح است و سال گذشته دو فقره درگیری منجر به قتل را در این باشگاه‌ها شاهد بوده‌ایم نیز اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی در خصوص فروشگاه و تعمیرگاه‌های گوشی تلفن همراه، اظهار کرد: در این زمینه با سه موضوع قاچاق گوشی، گوشی‌های سرقتی و فیلم‌های مبتذل روبه‌رو هستیم که با ایجاد یک اتحادیه مستقل برای این صنف و همکاری اتحادیه مربوطه، در تهران با بیش از 50 واحد صنفی تلفن همراه در خصوص فیلم‌های مستهجن برخورد قانونی صورت گرفت و دستورالعمل برخورد با متخلفان، به سراسر کشور نیز ابلاغ شد.

مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی ناجا افزود: در خصوص گوشی‌های سرقتی نیز جلساتی با مخابرات برای عدم ارایه سرویس و ستاد کل مبارزه با قاچاق کالا برگزار شد که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد ضمن اینکه توزیع گوشی‌های قاچاق نیز جرم محسوب می‌شود.

به گفته وی، با تعامل پلیس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با مراکز و آموزشگاه‌های غیرمجاز و متخلف نیز برخورد صورت گرفت.

  • ۸۵/۱۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">