ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکل SMS برطرف شد

| چهارشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، ۰۴:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت مخابرات ایران با انعقاد قراردادی با شرکت zteچین اقدام به پوشش کامل مشترکان فعلی شبکه تلفن همراه کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هم اکنون حدود 9 میلیون مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارد که بیش از 5/3 میلیون نفر این تعداد تنها در استان تهران است.

نداشتن سیستم ارسال پیام کوتاه یا همان sms یکی از مشکلات اساسی برای مشترکان تلفن همراه در کشور به شمار می‌رود. این مشکل حتی بر روی بهای خرید و فروش سیم کارت تلفن همراه نیز تاثیر‌گذار بود به نحوی که سیم کارت تلفن همراه ‌هایی که دارای سیستم ارسال پیام کوتاه بودند حدود 10 تا 15 هزار تومان گرانتر خرید و فروش می‌شدند.

شبکه تلفن همراه از یک دهه پیش که وارد ایران شد با اختلال جدی روبرو بوده و سیستم ارتباطی و آنتن دهی آن مشکل داشته است.این شبکه تا سال 76 که دولت محمد خاتمی روی کار آمد تنها یکصدوپنجاه هزار مشترک داشت و اشکالات آن چندان به چشم نمی آمد.

شرکت مخابرات برای حل هرچه زودتر این مشکل به سراغ رفقای چشم بادامی ایران رفت و طی قراردادی با شرکت zte چین تجهیز حدود 9 میلیون مشترک تلفن همراه به سیستم ارسال پیام کوتاه را آغاز کرده است.

این شرکت اکنون در کشور چین بیش از 50 میلیون مشترک دارد.در حال یک شرکت داخلی که دانشجویان دانشگاه شریف در آن مشغول به کار هستند توانسته‌اند سیستم ارسال پیام کوتاه در مقیاس یک میلیون نفر را در شهر شیراز را در کشور اجرا کنند.

مخابرات ایران می‌تواند از توان کارشناسان و شرکتهای داخلی برای این امر استفاده کند.

  • ۸۴/۱۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">