ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سازمان مناطق آزاد، فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) و سازمان حفاظت محیط زیست دستگاه‌های پیشرو در اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند 

به گزارش ایرنا، «جواد موحد»، معاون دولت الکترونیکی در خصوص بررسی وضعیت اتصال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اظهار داشت: هشت مجموعه و زیرمجموعه از وزارت بهداشت، مشمول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که تا کنون، سه سامانه وزارت بهداشت که اغلب در حوزه آموزش به فعالیت می‌پردازند، مانند سامانه‌های تسهیلات ارزی دانشجویان، انتقال دانشجویان خارج کشور به داخل کشور و سامانه اصالت سنجی مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان خارج از کشور به پنجره متصل شده‌اند و پنج مجموعه دیگر این وزارت‌خانه هنوز متصل نشده‌اند.

موحد، با اشاره به این مهم که طبق تبصره هفت قانون برنامه و بودجه، دستگاه‌ها تا پایان شهریور باید پنجره واحد خدمات دستگاهی خود را راه‌اندازی می‌کردند و این امر در دستگاه‌هایی مانند وزارت بهداشت که دارای خدمات گسترده‌ای هستند از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی پنجره خدمات دستگاهی اقدام کنند، گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد خدمات این وزارت‌خانه به پنجره متصل شده است و این در حالی است که باید حداقل ۳۰ درصد خدمات خود را به این پنجره متصل می‌کردند.

 وی افزود: در حوزه بیمه سلامت، خدمات متنوعی وجود دارد، اما فقط خدمت نظرسنجی این حوزه به پنجره متصل شده است. در حالی که انتظار می‌رفت میزخدمت الکترونیکی بیمه سلامت به پنجره متصل شده باشد. به گفته وی، دستگاه‌های دیگر وزارت بهداشت اعم از انستیتو پاستور، سازمان انتقال خون، اورژانس کشور، مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران و صندوق رفاه دانشجویان نیز باید خدمات خود را به پنجره متصل می‌کردند، اما تا کنون متصل نشده‌اند.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، وضعیت اتصال وزارت صنعت، معدن و تجارت به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را چنین تشریح کرد: در حال حاضر ۱۰ مجموعه در وزارت صمت، مشمول اتصال به پنجره هستند که صرفاً دو مجموعه متصل شده است. در همین راستا، زیرمجموعه‌های وزارت صمت مانند، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج. ا.ا، صندوق ضمانت صادرات، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، سازمان توسعه تجارت، سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی و سازمان زمین‌شناسی هنوز متصل نشده‌اند.

اما بخشی از مجوزهای این وزارت‌خانه که توسط درگاه ملی مجوزها ارایه می‌شود، در حال حاضر به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اتصال یافته است.

موحد در پایان به جمع‌بندی کلی وضعیت اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پرداخت و تصریح داشت: حدود ۷۰ درصد دستگاه‌های مشمول اتصال به پنجره متصل شده‌اند. همچنین ۱۰ درصد نیز در حال اتصال هستند و از سوی ۲۰ درصد دستگاه‌ها نیز تا کنون اقدامی در جهت اتصال خدمات مشاهده نشده است. به گفته وی، در مجموع ۱۷۳ دستگاه طبق قانون مشمول اتصال بوده‌اند و حدود ۳۷ دستگاه نیز بر اساس اطلاعات سازمان امور اداری و استخدامی بر اساس جنس خدمات غیر مشمول شناسایی شده‌اند.

وی، سازمان مناطق آزاد، فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) و سازمان حفاظت محیط زیست را به عنوان دستگاه‌های پیشرو در اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند معرفی کرد.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">