ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مقابله با هک به کمک رمزهای طولانی

| يكشنبه, ۶ آذر ۱۴۰۱، ۰۳:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناسان معتقدند که به کمک گذرواژه‌های طولانی‌تر می‌توان با هکرهای سایبری مقابله کرد.
به گزارش سایبربان؛ در میان نگرانی‌های فزاینده از افزایش حملات سایبری، از کسب‌وکارها خواسته می‌شود تا پسوردهای طولانی‌تری ایجاد کنند.

کارشناسان ادعا کردند که پس از یک سری حملات پرمخاطب از سوی هکرهای طرفدار روسیه به وب‌سایت اف‌بی‌آی (FBI) و مدیبانک (Medibank)، غول بیمه درمانی خصوصی استرالیا در هفته‌های اخیر، گمان می‌رود که سازمان‌های بزرگ شروع به تقویت دفاع دیجیتال خود برای محافظت در برابر فعالیت‌های مجرمانه کرده‌اند.

کارشناسان سایبری از شرکت‌هایی که در تلاش برای تأمین مالی به‌روزرسانی‌های بزرگ هستند می‌خواهند تا با افزایش طول رمزهای عبور خود اقدام کنند.

فناوری‌های لینتِن (Linten Technologies)، متخصص امنیت سایبری در بریتانیا، گفت که فقط یک کاراکتر اضافی می‌تواند تفاوت بین از دست دادن دسترسی به فایل‌های شرکت و هشدار قبل از دسترسی مجرمان سایبری باشد.

استیون آلن (Steven Allan)، مدیرعامل و بنیانگذار فناوری‌های لینتِن اظهار داشت : «بی‌تردید گذرواژه‌ها دروازه‌بان امنیت سایبری برای اکثر شرکت‌ها هستند. بسیار اهمیت دارد که اینها قوی باشند تا در صورت وقوع حمله، قبل از دسترسی هکرها به عنوان اولین خط دفاعی عمل کنند. تحقیقات نشان داده که با افزودن یک حرف، رقم یا نماد اضافی به رمز عبور می‌توان همه این تفاوت را ایجاد کرد.»

آلن توضیح داد که معمولاً یک رمز عبور 10 کاراکتری می‌تواند تنها 26 دقیقه طول بکشد تا هکرها موفق شوند، در حالیکه رمز عبور با 11 کاراکتر ممکن است حدود س3ه روز طول بکشد.

وی افزود : «قبلاً 8 تا 12 کاراکتر طول رمز عبور معمولی بود، اما اکنون بین 10 تا 18 و گاهی اوقات 16 تا 24 کاراکتر به طور فزاینده‌ای به استاندارد تبدیل می‌شود.»

براساس نظرسنجی سالانه نقض‌های امنیت سایبری دولت بریتانیا، 31 درصد از مشاغل و 26 درصد از مؤسسات خیریه حداقل یک بار در هفته یک حمله سایبری را شناسایی کردند.

بنیانگذار فناوری‌های لینتِن که این شرکت را در سال 1999 راه‌اندازی کرد، گفت که ایجاد تغییرات کوچک و مقرون به صرفه در دفاع سایبری، نفوذ به شبکه را برای هکرها به طور قابل توجهی دشوارتر می‌کند.

آلن تصریح کرد : «ما همیشه به مشتریان توصیه می‌کنیم که از انواع رمزهای عبور رایج مانند «password123» یا نام عزیزان خود دوری کنند. این رمزها برای نفوذ بسیار آسان هستند و سطح حفاظت مورد نیاز در سال‌های آینده را فراهم نخواهند کرد. توصیه می‌شود یک رمز عبور با 3 کلمه تصادفی اضافه کنید که تشخیص آن سخت است. تنها چند تغییر رمز عبور می‌تواند تفاوت واقعی در محافظت از دارایی‌های تجاری و شناسایی حملات قبل از نقض کامل امنیت ایجاد کند.»

  • ۰۱/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">