ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا به زودی طرحی ارائه خواهد داد تا ارسال کنندگان پیامک‌های کلاهبرداری را شناسایی و بلوکه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، یکی از چالش‌های مهم در آمریکا ارسال انبوهی از پیامک‌های فریبنده است که در آنها ادعای اعطای جایزه مطرح شده، اما در عمل اجرای دستورالعمل‌های این پیامک‌ها نتیجه‌ای جز کلاهبرداری از افراد ندارد.

بررسی‌های کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا نشان می‌دهد میزان شکایات مردم آمریکا به علت دریافت پیامک‌های ناخواسته در سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۴۶ درصد افزایش داشته است.

بر اساس طرح کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا ارائه دهندگان خدمات بی سیم در این کشور باید ارسال کنندگان پیامک‌های غیرقانونی و مجرمانه را بلوکه کنند.

در اکثر این پیامک‌ها ادعا شده که فرستنده نماینده قانونی یک شرکت خدمات ارتباطی است و به کاربر وعده‌هایی مانند دریافت جایزه یا بازپرداخت برخی مبالغ داده می‌شود.

در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۴۰۰۰ مشتری خدمات مخابراتی و ارتباطی در آمریکا پیامک‌های ناخواسته دریافت کردند که نسبت به سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به حال نیز بیش از ۹۸۰۰ شکایت با همین موضوع دریافت شده است.

  • ۰۰/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">