ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چین در راستای مقابله با محدودیت‌های آمریکا در زمینه ریزتراشه که جهت خنثی کردن پیشرفت‌های پکن طراحی شده، سرمایه بیش از ۲۷ میلیارد دلاری برای توسعه فناوری‌های پیشرفته اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، بلومبرگ در اینباره نوشت که این اقدام بمنظور تسریع توسعه فناوری‌های پیشرفته چین برای مقابله با کارزار ایالات متحده برای خنثی کردن پیشرفت‌های پکن است.

منابع آگاه به بلومبرگ گفتند که «صندوق سرمایه‌گذاری صنعت مدار مجتمع چین» در حال گردآوری مقدار هنگفتی سرمایه از دولت‌های محلی و شرکت‌های دولتی برای برنامه سوم خود است که باید بیشتر از ۲۰۰ میلیارد یوان (۲۷.۸ میلیارد دلار) در صندوق دوم شود.

بر اساس این گزارش، درست زمانی که آمریکا آماده افزایش محدودیت‌های فناوری برای خنثی سازی پیشرفت تراشه‌های چینی و هوش مصنوعی می‌شود، شرکت تحت حمایت دولت چین با نام «بیگ فاند» (Big Fund) در حال گسترش تامین مالی است.

ایجاد صندوق سوم که به صورت مستقیم از سوی وزارت قدرتمند فناوری چین مورد نظارت قرار می‌گیرد، نشان دهنده تلاشی دوباره برای رهبری بازار نیمه هادی جهان است.

واشنگتن محدودیت‌هایی را علیه صادرات نیمه رساناها به چین اعمال کرده است که به اعتقاد پکن «حقوق و منافع شرکت‌های چینی» را نقض کرده است.

وزارت امور خارجه چین دی ماه امسال اعلام کرد که آمریکا کنترل صادرات تراشه به چین را افزایش داده و به دنبال نابودی صنعت نیمه‌هادی چین به نام امنیت ملی خود است.

پکن تاکید کرد: قرار دادن شرکت های تجهیزات مخابراتی چین در لیست سیاه و ممنوعیت ورود تجهیزات مخابراتی ساخت چین به بازار ایالات متحده به نام حفاظت از امنیت سایبری، ناقض اصل حذف کلی محدودیت های کمی مندرج در ماده ۱۱ موافقت‌نامه عمومی تعرفه‌ها و تجارت است.

  • ۰۲/۱۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">